• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روز قدس نیاز دنیای اسلام است

روز قدس نیاز دنیای اسلام است

حضور میلیونی مسلمانان در آیین‌های روز قدس در سراسر جهان می‌تواند باعث آگاهی بیشتر از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه فلسطین شود و از این مجرا زمینه آزادی قدس فراهم شود.
\"فیصل تهرانی\" نویسنده و فعال مالزیایی روز قدس را نیاز دنیای اسلام به منظور رهایی از چنگال استبداد و ستمگران زمان دانست.
این نویسنده و محقق اهل سنت مالزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تعیین آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی (ره) پخش و توزیع بذر اتحاد بین مسلمانان جهان بود و امیدواریم مسلمانان با کنارگذاشتن اختلافات، این بذر را به درختی تنومند تبدیل کنند.
این رمان نویس مالزیایی که کتاب ‏های بسیاری را به زبان مالایی نوشته است، گفت: حضور میلیونی مسلمانان در آیین‌های روز قدس در سراسر جهان می‌تواند باعث آگاهی بیشتر از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه فلسطین شود و از این مجرا زمینه آزادی قدس فراهم شود. به گفته وی، رفتار وحشیانه رژیم صیهونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به حدی رسیده است که مسلمانان باید هر روز را روز قدس بدانند و با فعالیت‌های خود علیه این رژیم دست اشغالگران قدس را از قدس شریف کوتاه کنند.
این فعال مالزیایی گفت: رسانه‌های غربی از ماهیت روز قدس آگاهی دارند و با انعکاس ندادن اخبار مربوط به این روز قصد دارند همبستگی بین مسلمانان را با نگرشی مغرضانه نشان ندهند و به تفرقه بین مسلمین دامن بزنند. وی با تاکید بر اینکه آزادی قدس بدون روز قدس امکان پذیر نیست، افزود: حضور مسلمانان در آیین‌های روز قدس می‌تواند پیامی برای پایان نسل کشی فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها باشد.
این نویسنده مالزیایی خاطرنشان کرد: تجاوز اسرائیل به خاک فلسطین و زیر پا گذاشتن حقوق بشر بحث تازه‌ای نیست و ریشه در رفتار ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس دارد. وی با اشاره به وقایع این روزها در غزه، گفت: حملات و کشتار روزهای اخیر مسلمانان فلسطین در غزه توسط نظامیان صهیونیست با موارد مشابه آن در سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد.
فیصل افزود: حملات اخیر اسرائیل باعث شد مردم کشورهای مختلف از جمله کشورهای غربی این رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی را در تعارض با حقوق بشر بدانند، به طوری که اکنون در شبکه‌های اجتماعی جبهه گیری‌های گسترده‌ای علیه اسرائیل شکل گرفته است. این فعال مالزیایی تصرح کرد: البته نباید فراموش کرد که برخی از نهادهای بین‌المللی که می‌توانند در پایان دادن به خشونت‌های اسرائیل نقش داشت باشند در مقابل این تجاوزها سکوت کرده و چشم خود را بر نسل کشی مردم فلسطین بسته‌اند.
وی همچنین گفت: داستان غم انگیزتر این است که برخی از کشورهای اسلامی که دم از اخوت و برادری می‌زنند نیز اقدام خاصی برای مردم فلسطین انجام نداده‌اند و این در حالی است که غیرمسلمانان به مظلومیت فلسطین پی برده‌اند.

  پربازدید ترین