• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور مهاجرین افغانستانی در تمامی عرصه های استکبار ستیزی مشهود است

حضور مهاجرین افغانستانی در تمامی عرصه های استکبار ستیزی مشهود است

مهاجرین افغانستانی از دانشجو و طلاب گرفته تا دانش آموز و کارگر در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین محسنی مشاور منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهارداشت: قدس قبله‌ایست که پیامبر عظم‌الشأن اسلام 13 سال در مدینه و دو سال در مکه به سمت این مسجد نماز خواندند و این قبله امروز به دست صهیونیزم جهانی افتاده و در آن انواع ظلم به حقوق مردم مسلمان فلسطین صورت می‌گیرد.
ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که می‌فرماید: «اگر کسانی از شما طلب یاری کنند، بر شماست که آنها را یاری کنید» تصریح  کرد: اگر انسانی از مومنی طلب یاری کند و او توان یاری داشته باشد و در این یاری کردن کوتاهی کند، خداوند او را رها خواهد کرد. لذا امام خمینی (ره) نیز بر طبق همین روایات سال 1358 آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.
وی تاکید کرد: امروز شاهد حضور مهاجرین افغانستانی در تمامی عرصه‌های مبارزه با ظلم و استکبار هستیم و در روز قدس نیز مانند هر سال از دانشجو و طلاب گرفته تا دانش آموز و کارگر در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت خواهند کرد. چرا که مهاجرین افغانستانی امام خمینی(ره) را به عنوان رهبر خود شناخته‌اند.
محسنی اضافه کرد: انسان‌هایی که همدرد هستند مسلماً درک بهتری نیز از یکدیگر دارند. مردم فلسطین اکثراً از خانه‌هایشان بیرون رانده شده‌اند و یا اینکه خانه‌هایشان به دست نیروهای صهیونیست ویران شده است و مردم مظلوم افغانستان نیز اکثرا به به کشورهای مختلف مهاجر شده‌اند و اینها نیز افرادی بودند که از منازلشان به بیرون رانده شده بودند و یا در حین جنگ‌ها سرپناهشان ویران شده بود.
محسنی با بیان اینکه روز قدس در حقیقت التیامی برای همه کسانی است که به دلیل ناامنی از خانه و کاشانه خود رانده شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم دنیا باید بدانند کسانی که از موطن خود بیرون شده‌اند همواره نیاز مالی ندارند، بلکه بسیاری از موارد اینا نیازمند همدردی‌های روانی برای تسکین تألمات خود دارند و اگر کسانی از جنس خودشان که با آنان دین، مذهب و خط فکری مشترک دارند به ایشان کمک نکنند، بدون شک دیگران خواهند آمد و سر ریسمان را به دست خواهند گرفت.
مشاور منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: در مسائل افغانستان نیز اگر مهاجرین چه از لحاظ روانی و چه تعلیم و تربیت مکمل یکدیگر و هدفمند نباشند، مشکلاتشان حل نخواهد شد. افغانستان در حال حاضر نیاز به قشر نخبه و متخصص دارد و اگر خود ما در این زمینه سرمایه‌گذاری نکنیم، فردا با مشکلات جدی مدیریتی و عملیاتی مواجه خواهیم بود.
این طلبه افغانستانی اذعان کرد: در حال حاضر در منطقه تنها نظام شیعی، نظام جمهوری اسلامی ایران است و بنده در خاطر دارم که در اوایل انقلاب در افغانستان اکثر مردم شیعه افغانستانی مقلد امام راحل بودند و ایشان را رهبر خود خطاب می‌کردند. لذا همبستگی دو ملت می‌تواند به صورت عملی بسیاری از مشکلات جهان اسلام را التیام بخشد.

  پربازدید ترین