• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روزجهانی قدس فرصتی برای همگرایی و وحدت امت اسلامی است

روزجهانی قدس فرصتی برای همگرایی و وحدت امت اسلامی است

روزجهانی قدس تأثیرات شگرفی در کشورهای اسلامی داشته و این روز فرصتی برای همگرایی و وحدت امت اسلامی است.
داکتر عبداللطف نظری، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در صحبت به خبرگزاری جمهور روز جهانی قدس را یک فرصت برای همگرایی و وحدت امت اسلامی دانست و گفت که روز قدس تاثیرات شگرفی روی کشورهای اسلامی داشته و سیاست سلطه طلبانه اسرائیل را زیر فشار قرار داده است.
به باور وی، به هر میزانی که همگرایی میان کشورهای اسلامی افزایش پیدا کند و یک خط مشی منسجم در یاری مردم فلسطین و همچنین برضد سیاست های سلطه طلبانه رژیم اسرائیل از سوی مردم جهان اتخاذ شود، روز قدس موثر واقع می شود.
آقای نظری تاکید دارد که کشورهای اسلامی به گونه ای که باید با استفاده از روز قدس قدرت خود را به نمایش می گذاشتند، ازاین فرصت استفاده نکرده اند.
وی دراین زمینه گفت: \"متاسفانه هنوز کشورهای اسلامی آنگونه که باید با استفاده ازاین فرصت قدرت خود را به نمایش بگذارند نتوانسته از این فرصت استفاده بکنند؛ علاوه براین، یک خط سازش با اسرائیل در جهان اسلام و جهان عرب شکل گرفته که این هم مشروعیت منطقه ای به رژیم اسرائیل بخشیده و هم مانع قدرت و عظمت جهان اسلام در برابر اسرائیل شده است.\"
این استاد دانشگاه می گوید که معیارهای اسلامی ایجاب می کند تا جهان اسلام مردم فلسطین را تنها نگذارند و اجازه ندهند که این خط سازش در قلب کشورهای اسلامی رخنه کند.
آقای نظری افزود:\" امت اسلامی باید بیدار باشند که خط سازش در نقاط جهان اسلامی توسعه پیدا نکند و خط سازش باید زیر فشار همه جانبه امت اسلامی قرار بگیرد.\"
این اظهارات درحالی مطرح میشود که طی سالهای اخیر کشورهای عربستان سعودی و ترکیه به گونه ای روابط سیاسی و اقتصادی شان را با رژیم اسرائیل برقرار کرده اند.
کارشناسان امور دینی تاکید دارند که مساله قدس و حمایت از مردم بی دفاع فلسطین موضوع قومی، مذهبی و سمتی نیست بلکه وظیفه دینی و اسلامی همه کشورهای اسلامی می باشد.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با خاستگاه خیزش امت اسلامی به سوی آزادی قدس شریف از سلطه رژیم اسرائیل که همه ساله از سوی کشورهای اسلامی تجلیل و گرامی داشت می شود.

  پربازدید ترین