• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ما چرا از قدس حمایت کردیم؟

ما چرا از قدس حمایت کردیم؟

قدس، قبله اول و حرم دوم مسلمانان جهان است و دفاع از آن پس از کعبه بر مسلمانان جهان واجب شمرده شده است.
اکنون به بررسی دلایل حمایت از فلسطین می پردازیم:
حضرت علی (ع) در فرازی از وصیت نامه خود در نامه 47 نهج البلاغه به ما سفارش می فرمایند: \" کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً \"  حضرت اطلاق را برای این مورد استفاده کرده است و قید مذهبی ، سیاسی ، ملی را مطرح نکرده اند و می فرمایند هرکجا ظلمی از طریق ظالمی مطرح است شما نسبت به این جریان دشمن باشید. حال این رویداد در هر مکان و زمانی که می خواهد صورت گیرد و هر جا مظلومی مورد ستم واقع شد شما او را یاری رسانید.
افرادی که در شعار و گفتمان مدعی حمایت از حقوق بشر هستند ولی در عمل بر علیه مردم مظلوم فلسطین، یمن، سوریه و عراق برنامه ریزی می کنند.
در حدیثی از پیامبر (ص) می خوانیم کسی که صبح کند در حالی که نخواهد به احدی ظلم و ستم کند خدا همه گناهان او را می بخشد، از این حدیث اهمیت ترک ظلم حتی در اندیشه و فکر را به ما گوشزد می کند و ما را از زمینه ظلم ستیزی دور می سازد تا در مرحله عمل هم بتوانیم مانع ایجاد ظلم گردیم تا طبق روایت نبوی در بهشت با رسول خدا (ص) همنشین گردیم.
در جواب افرادی که می گویند چرا ما باید از مردم یمن، فلسطین، سوریه و عراق حمایت کنیم؟ خوب است این روایت را از امام سجاد(ع) گوشزد کنیم: ایشان از خداوند پوزش می خواهد آنهم درباره اینکه مظلومی در حضور من مورد ستم قرار گرفت و من یاریش نکردم باشد که ما هم بتوانیم وظیفه خودمان را در یاری رساندن به مظلومان عالم انجام دهیم.
حال انجام وظیفه با مال، زبان و قلم یا قدم باشد و یکی از مصادیق آن حضور در راهپیمائی روز قدس و اعلان انزجار از همه مظلومین عالم مخصوصا شیطان بزرگ آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل می باشد.
 اینکه در افغانستان کسانی تلاش دارند تا مناسبت این روز را به ایران نسبت دهند و یا کسانی که از جانب مجامع کفر برای تقبیح حمایت از قدس شریف پول دریافت کرده و مجری یک طرح انگلیسی آمریکایی علیه یک اقدام بزرگ اسلامی گردیدند، بخطا رفته اند. زیرا طرح حمایت از قدس شریف نباید قربانی درگیری های ایران و آمریکا گردد و مردم ما در این میان به یک پراکندگی و تشتت دیگر فراخوانده شوند.
خداوند همه ما را براه راست هدایت فرماید.

  پربازدید ترین