• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولسوالی کوت ننگرهار از وجود شورشیان داعش پاک سازی شد

ولسوالی کوت ننگرهار از وجود شورشیان داعش پاک سازی شد

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهارمی‎گوید که ولسوالی کوت این ولایت پس از راه اندازی یک عملیات گسترده پاک سازی شده است و در ۲۴ ساعت گدشته ۱۲۲ شورشی داعش کشته شده اند.

در این عملیات، ۲۲ شورشی دیگر بازداشت شده اند.

از سوی هم، مقام‎های ارتش درشرق کشور می‌گویند که همزمان با این عملیات های نظامی برضد داعشیان درولسوالی های اچین وهسکه مینه ننگرهار نیز ادامه دارند.

زیار یاد، خبرنگار طلوع‌نیوز که از این ولسوالی دیدار کرده است، می‎گوید که نیروهای ویژه درعملیات کوت نیروهای امنیتی را همراهی کرده است و مرکز های مهم آموزشی داعشیان، محکمه ومرکزهای دیگر داعشیان دردر این ولسوالی به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده‎اند.

حدود یک ماه پیش، شورشیان داعش بر این ولسوالی حمله کردند و چندین غیرنظامی را کشتند و ده ها خانواده خانه های شان را ترک کردند و بر بخش های دیگر این ولایت پناه بردند.

از چهار روز به این سو عملیات‎های نیروهای کماندوی ارتش ادامه دارند ونظامیان کشور ا دعا می‎کنند که کوت را از وجود داعشیان پاکسازی کرده‌اند.

در این عملیات نیروهای خارجی نیز نیروهای امنیتی افغان را از طریق هوا حمایت می‌کنند.

بانشده گان کوت ازعملیات های کماندوهای کشور خشنود استند وآرزو دارند تا برای همیش ازآذار واذیت داعشیان رهایی یابند.

داعشیان درهنگام فرمان روایی شان برکوت یک شمار بزرگی ازافراد را به اتهام پیوند داشتن با حکومت سربریده‌اند، سوزانیده‎اند و یاهم با شیوه وحشتناکی دیگری ازبین برده‎اند.

اکنون نظامیان کشور تعهد می‎سپارند که زمینۀ بازگشت آواره گان جنگ کوت را به خانه‎های شان فراهم خواهند ساخت، اما عملی شدن و یا عملی نشدن این تعهد با گذشت زمان روشن خواهد شد.
عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهارمی‎گوید که ولسوالی کوت این ولایت پس از راه اندازی یک عملیات گسترده پاک سازی شده است و در ۲۴ ساعت گدشته ۱۲۲ شورشی داعش کشته شده اند.  در این عملیات، ۲۲ شورشی دیگر بازداشت شده اند.  از سوی هم، مقام‎های ارتش درشرق کشور می‌گویند که همزمان با این عملیات های نظامی برضد داعشیان درولسوالی های اچین وهسکه مینه ننگرهار نیز ادامه دارند.  زیار یاد، خبرنگار طلوع‌نیوز که از این ولسوالی دیدار کرده است، می‎گوید که نیروهای ویژه درعملیات کوت نیروهای امنیتی را همراهی کرده است و مرکز های مهم آموزشی داعشیان، محکمه ومرکزهای دیگر داعشیان دردر این ولسوالی به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده‎اند.  حدود یک ماه پیش، شورشیان داعش بر این ولسوالی حمله کردند و چندین غیرنظامی را کشتند و ده ها خانواده خانه های شان را ترک کردند و بر بخش های دیگر این ولایت پناه بردند.  از چهار روز به این سو عملیات‎های نیروهای کماندوی ارتش ادامه دارند ونظامیان کشور ا دعا می‎کنند که کوت را از وجود داعشیان پاکسازی کرده‌اند.  در این عملیات نیروهای خارجی نیز نیروهای امنیتی افغان را از طریق هوا حمایت می‌کنند.  بانشده گان کوت ازعملیات های کماندوهای کشور خشنود استند وآرزو دارند تا برای همیش ازآذار واذیت داعشیان رهایی یابند.  داعشیان درهنگام فرمان روایی شان برکوت یک شمار بزرگی ازافراد را به اتهام پیوند داشتن با حکومت سربریده‌اند، سوزانیده‎اند و یاهم با شیوه وحشتناکی دیگری ازبین برده‎اند.  اکنون نظامیان کشور تعهد می‎سپارند که زمینۀ بازگشت آواره گان جنگ کوت را به خانه‎های شان فراهم خواهند ساخت، اما عملی شدن و یا عملی نشدن این تعهد با گذشت زمان روشن خواهد شد.

  پربازدید ترین