• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دولت اسلام آباد برای جبران ناکامی خود بر پناهندگان افغان فشار وارد می کند

دولت اسلام آباد برای جبران ناکامی خود بر پناهندگان افغان فشار وارد می کند

حزب «عوامی ملی» در ایالت «خیبر پختونخوا» با رد سیاست‌های دولت فدرال پاکستان درباره خروج اتباع افغان تاکید کرد که دولت فدرال در برقراری امنیت ناکام مانده است و اکنون پناهندگان افغان را برای اخراج از این کشور تحت فشار قرار می‌دهد.
به نقل از روزنامه «داون»، در نشتسی که برای برزگداشت قربانیان انفجار کویته در مجلس ایالتی خیبرپختونخوا  برگزار شد دبیر ایالتی این حزب اظهارداشت که به نام عملیات علیه تروریسم در مناطق مختلف پاکستان، دولت فدرال پناهندگان افغان را تحت فشار قرار داده است.
«میان افتخار حسین» دبیر مرکزی حزب عوامی ملی سیاست‌های دولت فدرال پاکستان را عامل گسترش عملیات‌های تروریستی در این کشور اعلام کرد.
وی افزود: عملیاتی که در «وزیرستان» منطقه قبایلی پاکستان برای مبارزه با تروریسم انجام می‌گیرد، کافی نیست و دولت باید سیاست‌های بهتری در این زمینه تصویب نماید.
افتخار حسین همچنین سه روز عزای عمومی به خاطر انفجار کویته در این ایالت اعلام کرد.
 چندی قبل «محمد خان اچکزی» رهبر حزب «عوامی ملی پختونخوا» نیز گفته بود که ایالت خیبر پختونخوا متعلق به افغان‌ها است و او به کسی اجازه نمی‌دهد که پناهندگان اخراج کنند.
درمصاحبه  با روزنامه "افغان تایمز" محمود خان اچکزی  نیز گفته بود که پناهندگان افغان می توانند بدون هیچ هراسی در ایالت خیبر پختونخوا زندگی کنند.
عملیات بازگرداندن پناهندگان افغان به کشورشان از چندی پیش در پاکستان آغاز شده  است.
بیش از یک میلیون و پانصد هزار پناهنده افغان به صورت قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند.

  پربازدید ترین