• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسناد تازه ای که در خانۀ مسئول ترور اردوغان کشف شد

 اسناد تازه ای که در خانۀ مسئول ترور اردوغان کشف شد

 روزنامۀ "استار" ترکیه جزئیات تازه ای از شب کودتای نافرجام در این کشور منتشر کرد.
 روزنامۀ استار خاطرنشان کرد، با دست یابی به مجموعه ای از اسناد در منزل سرلشکر «گوکان سونماز آتیش» که به جرم مشارکت در ترور اردوغان بازداشت شده است، اطلاعات تازه ای دربارۀ کودتای نافرجام ترکیه کشف شده است.

سفر مسئول ترور اردوغان به آمریکا قبل از کودتا
پایگاه عربی 21 نوشت در گزارش روزنامۀ استار آمده است که کمیته های تحقیق در منزل سونماز آتیش یک بلیت سفر به آمریکا یافته اند که تاریخ آن مربوط به ماه گذشته است. این روزنامه تأکید کرد که او به شهر میامی آمریکا سفر کرده است.
روزنامۀ استار به نقل از منابع امنیتی نوشت در یکی از اسناد یافت شده در منزل سونماز آتیش نام 22 ژنرال ارتش آمده است که در کودتا نقش داشته اند. همچنین، در اسناد یافت شده در منزل او، نام افرادی به چشم می خورد که قرار بود پس از کودتا در مناصب دولتی، به ویژه یک مرکز بهداشتی وابسته به ارتش، منصوب شوند.
اسنادی که در منزل سونماز آتیش یافت شده است، اطلاعات بسیار خصوصی و جزئیاتی از زندگی  شخصی برخی افراد را نیز در خود جای داده است، برای نمونه بیان می کند که همسر یکی ار ژنرال های ارتش بسیار متدین است و روزهای دوشنبه و پنجشنبۀ هر هفته روزه می گیرد؛ یا برخی افراد خاص سفرهایی به آمریکا داشته اند؛ یا برخی ژنرال های ارتش پنهانی به امریکا سفر و با فتح الله گولن دیدار کرده اند.
اطلاعات درج شده در این اسناد مبهم و رمزگونه است و هیچ کس نمی تواند آن ها به شکل مطلوب بفهمد.
روزنامۀ استار، در پایان گزارش خود، اشاره کرده است که گوکان سونماز آتیش هماهنگ کنندۀ تیمی از کودتا چیان بوده است که برای ترور یا بازداشت اردوغان به هتل محل اقامت او حمله کرده بودند.

  پربازدید ترین