• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار جمع کثیری از علما، متنفذین و موی سفیدان شیعه هرات با والی برای آزادی حجت الاسلام «غلامپور»

دیدار جمع کثیری از علما، متنفذین و موی سفیدان شیعه هرات با والی برای آزادی حجت الاسلام «غلامپور»

جمع کثیری از علما، متنفذین و موی سفیدان شیعه هرات در دیدار با والی هرات خواستار آزادی برای آزادی حجت الاسلام «قربان غلامپور» شدند که حدود دو هفته قبل توسط اداره امنیت ملی کشور بازداشت شده بود.
گزارش‌ها از ولایت هرات در غرب کشور حاکیست که حدود 150 نفر از علما و جمع کثیری از متنفذین و موی سفیدان در دیدار با «آصف رحیمی» والی هرات خواستار آزادی حجت الاسلام«قربان غلامپور» عضو شورای نظارت بر حوزه‌های علمیه  این ولایت شدند.
آصف رحیمی والی هرات در این دیدار نیز اعلام کرد که برای آزادی حجت الاسلام غلامپور تلاش می‌کند.
حجت الاسلام حاج قربان غلامپور که مقسم شهریه حضرت آیت‌الله سیستانی و وحید خراسانی برای طلاب حوزه‌های علمیه شهر هرات است. امام جماعت یکی از مساجد این شهر را نیز برعهده دارد.
غلامپور حدود دو هفته قبل از دفتر کارش توسط نیروهای امنیت ملی در هرات بازداشت شد اما تاکنون از سرنوشت او خبری در دست نیست.
حجت الاسلام «موسی رضایی» نماینده آیت الله العظمی فیاض و معاون شورای اخوت اسلامی ولایت هرات نیز از اداره امنیت ملی هرات خواست تا در مورد دستگیری حجت الاسلام غلامپور توضیح دهد.
این در حالی است که اداره امنیت ملی هرات در مورد این اقدام اظهار بی‌اطلاعی کرده است.
یک منبع آگاه دولتی در این باره اظهار داشت: دستگیری حجت الاسلام قربان غلامپور از سوی ریاست امنیت ملی هرات برنامه ریزی نشده بود بلکه این اقدام از سوی اداره مرکزی این نهاد در کابل انجام شده است.

  پربازدید ترین