• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بعد از حملات هوایی تانک های ترکیه هم وارد سوریه شدند

بعد از حملات هوایی تانک های ترکیه هم وارد سوریه شدند

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که جنگنده‌های این کشور به همراه جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش دست به حملات هوایی در شهر جرابلس زده‌اند درحالی که مقامات نظامی ترکیه نیز از ورود تانک‌های این کشور به خاک سوریه خبر داد.
به نقل از آناتولی، عملیات جنگنده‌های ترکیه و ائتلاف ضد داعش با هدف نابودی اعضای داعش در مرزهای سوریه و ترکیه صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد.
در همین حال نیروهای کرد بر شهرکی مرزی در جرابلس در رود فرات تسلط یافته‌اند و این مساله موجب خشم ترکیه در پی نفوذ کردهای سوریه در منطقه شده است.
در این راستا نیروهای ویژه مشترک ارتش ترکیه و نیروهای هوایی ائتلاف ضد داعش صبح امروز عملیات نظامی را در شهر جرابلس در شرق حلب در شمال سوریه با هدف بیرون راندن داعش و مقابله ترکیه با کردها آغاز کردند.
رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه گفتند:‌ این حمله با هدف پاکسازی مرزهای ترکیه و سوریه از لوث وجود گروه‌های تروریستی و تامین امنیت مرزهایی است که گروه‌های کرد و دیگر گروه‌های مخالف سوریه و داعش آن را به نوعی میان خود تقسیم کرده و بر این مرزها تسلط دارند.
منابع میدانی نیز به اسکای نیوز عربی گفتند: نیروهای زمینی "ارتش آزاد سوریه" نیز در سایه پوشش هوایی و توپخانه‌ای امریکا و ترکیه به مقابله با داعش می‌پردازند.
منابع نظامی ترکیه همچنین افزودند که 63 هدف داعش را در شمال سوریه با توپخانه‌ و در حملات هوایی زده‌اند.
این منابع افزودند:‌ عملیات جرابلس تضمین امنیت مرزها، تمامیت ارضی سوریه و حمایت از ائتلاف ضد داعش را در نظر دارد.
هم‌زمان با عملیات ارتش ترکیه در خاک سوریه رئیس جمهوری ترکیه از آغاز عملیات کشورش علیه داعش و شبه نظامیان کرد در شمال سوریه خبر داد و تاکید کرد که هدف ترکیه از این عملیات پایان دادن به حملات و تهدیدهای پیاپی علیه ترکیه از سوی مرزهای مشترک با سوریه است.

  پربازدید ترین