• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دوکتورعبدالله: به ثبات سیاسی در افغانستان متعهد هستم

دوکتورعبدالله: به ثبات سیاسی در افغانستان متعهد هستم

دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجرائیوى حکومت میگوید که به ثبات سیاسی در افغانستان متعهد بوده و توافقنامه سیاسی، اساس ثبات سیاسی را شکل می‌ دهد.
در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتى ریاست اجرائیه که امروز 3 سنبله به رسانه‌ها مواصلت کرده، آمده است که دوکتور عبدالله، امروز با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صحبت تیلیفونى نمود.
منبع افزوده است که دو کتور عبدالله عبدالله در صحبت‌هایش در قدم نخست مراتب تسلیت خویش را به خاطر زلزله اخیر در ایتالیا ابرازداشت و از کمک‌های اتحادیه اروپا و تلاش‌های خانم موگرینی برای کمک به افغانستان، قدردانی نمود.
در خبرنامه آمده است که در این صحبت، آخرین اوضاع سیاسی کشور و تحولات چند روز اخیر مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت.
رئیس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش افزوده است، به ثبات سیاسی به مثابه پایه اساسی پیش‌رفت و ترقی برای افغانستان متعهد است  و اساس ثبات سیاسی در کشور را تطبیق کامل توافقنامه سیاسی و تعهد هردوطرف به مفاد این توافقنامه تشکیل می‌ دهد.
طبق معلومات منبع، خانم موگرینی نیز در صحبت‌هایش به اهمیت ثبات سیاسی در افغانستان و کارمشترک در حکومت وحدت ملی تاکید نمود و استقرار و ثبات در این کشور را پیش‌شرط ادامه کمک‌های بین المللی برای افغانستان خواند.
در این صحبت هردوطرف بر مذاکره و گفتگو و عملی‌ساختن اصلاحات برای بیرون رفت از بن‌بست کنونی تاکیدکردند.
‌گفتنى است که در این اواخر، تنش ها بین ارگ و ریاست اجرائیه بعد از آن آغاز شد، که دوکتور عبدالله رییس جمهور را مورد انتقاد  قرار داد، و گفت که در سه ماه گذشته، با وى ملاقات نکرده است.
موصوف همچنان اشرف غنى را متهم به عملى نکردن موافقتنامه سیاسى کرد.
رئیس جمهور، این اظهارات دوکتور عبدالله عبدالله را خلاف حکومتدارى خوب خواند.
درپى این اختلافات چند روز قبل، ملاقاتى بین دو رهبر صورت گرفت و قرار است فردا نیز براى باردوم این ملاقات صورت گیرد.
جنرال نیکولسن قوماندان نیروهاى ناتو و امریکایى در افغانستان، هشدار داده بود که پروسه سیاسى نباید امنیت افغانستان را تحت فشار قرار دهد.

  پربازدید ترین