• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسعود: جنگ های تازه در کشور از سوی پاکستان به پیش برده می شود

مسعود: جنگ های تازه در کشور از سوی پاکستان به پیش برده می شود

نماینده ویژه  رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید که جنگ جاری در جنوب و شمال کشور، اقتصادی است و از سوی پاکستان رهبری می شود.
احمد ضیاء مسعود این موضوع را امروز در مراسمی که به هدف ایجاد" انجمن تجار افغانستان در قزاقستان" در کابل راه اندازی شده بود، بیان کرد.
وی با اشاره به تشدید جنگ در ولایات هلمند در جنوب و کندز در شمال کشور گفت که تروریستان از ایجاد نا امنی در افغانستان منافع زیادی به دست می آورند.
مسعود افزود:" پاکستان می خواهد که هلمند را ناامن نماید تا را در راه تجارتی چاه بهار مشکلات و موانع ایجاد کند همچنان در کندز نیز  ناامنی را راه اندازی کرده تا که در راه تجارتی با قزاقستان نیز مشکلات و موانع ایجاد کند."
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب خاطر نشان کرد که تازمانی که بسیج مردمی در افغانستان صورت نگیرد، امنیت در کشور تامین نخواهد شد.
وی گفت :" بدون تلاش های  مردم و ایجاد بسیج مردمی در افغانستان گفتگو های صلح نتیجه نمی دهد زیرا تروریستان از ناامنی ها در افغانستان منفعت زیاد می برند آنان می خواهند به معادن افغانستان دسترسی داشته باشند و زمینه کشت کوکنار برای شان فراهم باشد."
مسعود از رئیس جمهور کشور خواست تا از ایجاد بسیج مردمی بخاطر تامین امنیت کشور حمایت کند.
این مقام حکومت، ایجاد انجمن تجار افغانستان در قزاقستان را یک قدم نیک خواند و گفت که این کشور می تواند شریک خوب تجارتی برای افغانستان باشد.
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب گفت که
تاجران قزاقستانی آماده هستند تا در بخش معادن، زراعت و تولید انرژی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.
وی با تاکید بر این اهمیت توسعه روابط تجارتی افغانستان با قزاقستان گفت که در حال حاضر بخشی از آرد مصرفی، مواد ساختمانی و مواد سوخت مورد نیاز کشور از قزاقستان وارد می گردد.
خان جان الکوزی، معاون اول اتاق تجارت و صنایع نیز با مهم خواندن ایجاد این انجمن گفت که پس از پاکستان و چین، قزاقستان بزرگترین شریک تجارتی افغانستان است.
مجیب الله بخشی، رئیس و مؤسس انجمن تجار افغانستان در قزاقستان گفت که هدف از ایجاد این انجمن گسترش روابط تجارتی و برداشتن مشکلات تاجران دو کشور می باشد.
محمد قربان حقجو، معین تجارتی وزارت تجارت و صنایع افغانستان نیز گفت که  که ایجاد این انجمن یک نیاز بود و باید قبل از این در این زمینه اقدام می شد.
وی گفت در حالی که مشکلات تجارتی افغانستان با پاکستان همچنان ادامه دارد، باید راه بدیل تجارت وجود داشته باشد.

  پربازدید ترین