• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتقاد وزیر امور زنان از نقش کم رنگ زنان در احزاب سیاسی

انتقاد وزیر امور زنان از نقش کم رنگ زنان در احزاب سیاسی

وزارت امور زنان می گوید که در برخی از احزاب وسازمان های سیاسی برای رشد زنان برنامه های واضح و روشن وجود ندارد و باید در اساس نامه های شان درمورد زنان تعدیلات لازم را بیاورد.
وزارت امور زنان ورکشاب سه روزه ای را تحت عنوان «مشارکت سیاسی زنان » در کابل راه اندازی کرده است که درجریان این سه روز عوامل و چالش های فرا راه زنان در مشارکت سیاسی کشور را به بررسی گرفته و قرار است اشتراک کنندگان این برنامه راه های حل و نظریات شان را دراین خصوص ارایه کنند.
دلبر نظری٬ وزیر امور زنان درجریان این نشست گفت که در وضعیت زنان در چند سال گذشته تغییرات به میان آمده اما نقش زنان متناسب با حضور زنان در جامعه نیست.
خانم نظری افزود که چالش های متعدد از جمله عدم آگاهی مردم از حقوق زنان٬ نبود امنیت٬ استعمال رای نیابتی مردان بجای زنان مشکلاتی است که درچند سال گذشته زنان در کشور با آن مواجه بوده است.
وزیرامور زنان از سهمیه 25درصد زنان درانتخابات شوراهای ولسوالی استقبال کرد و گفت که زنان در انتخابات های گذشته مشارکت شان را تجربه کرده است.
خانم نظری باانتقاد از برخی احزاب ونهاد های سیاسی در کشور گفت که این سازمان ها برای رشد زنان برنامه های روشن و واضح ندارد.
گرچه وی از نهادی نام نبرد اما گفت: از این نهاد ها واحزاب سیاسی میخواهم که در اساس نامه های شان در مورد زنان تعدیلات لازم را بیاورد.
درهمین حال٬ صدیقه بلخی٬ عضوشورای عالی صلح میگوید که مشارکت زنان در عرصه های مختلف در کشور چشمگیر بوده است.
وی گفت که اگر در نقاط مختلف کشور به زنان توجه نشود صلح تامین نخواهد شد.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که شماری از فعالان حقوق زن ازحضور کم رنگ زنان در دورن حکومت بخصوص در مورد مشارکت سیاسی همواره انتقاد کرده اند.

  پربازدید ترین