• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله و غنی برای بار سوم در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند

عبدالله و غنی برای بار سوم در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند

ریاست اجرایی از سومین دیدار رییس جمهور و رییس اجرایی پس از ایجاد تنش ها میان رهبران حکومت وحدت ملی خبر می دهد.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشرخبرنامه ای گفته است که بعد از ظهر روز یکشنبه (7 سنبله) رییس جمهور و رییس اجرایی کشور در ارگ ریاست جمهوری ملاقات کردند.
این سومین نشست رهبران حکومت وحدت ملی پس ایجاد تنش ها میان رهبران حکومت وحدت ملی باشد.
در این نشست کاری٬ به ادامه بحثهای قبلی٬ محمد اشرف غنی رییس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی در باره اصلاح نظام انتخاباتی٬ توزیع تذکره الکترونیکی٬ تشکیل کمیسیون تعدیل قانون اساسی و تعیین اعضای کمیته نظارت برتطبیق توافقنامه سیاسی به توافقاتی دست یافتند که در جریان هفته به صورت رسمی اعلان میگردد.

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت نیز گفته است که بحث ها روى تطبیق تفاهمنامۀ تشکیل حکومت وحدت ملى جریان دارد و روند تطبیق کامل مفاد توافقنامه سیاسى را با مشوره و تفاهم دنبال مى کند.

اختلافات میان ریاست جمهورى و ریاست اجرائیه، پس از آن بالاگرفت که حدود دوهفته قبل رییس اجرایی حکومت بر رییس جمهور انتقادات تند نمود و گفت که تعهدات اساسی موافقتنامه سیاسی چون تدویر لویه جرگه، تعدیل قانون اساسى، مبدل شدن ریاست اجرایی به صدارت اجرایی و اصلاحات انتخاباتى، عملى نشده است.

اختلافات میان رییس جمهور و رییس اجرائیه حکومت، واکنش هاى تند شخصیت هاى سیاسى و نهادهاى ملى و بین المللى را نیز در پى داشت؛ تاحدى که قوماندان نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان هشدار دادکه  تنش هاى سیاسی، نباید دستارودها در بخش امنیتی را در افغانستان ضعیف سازد.

  پربازدید ترین