• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشکلات مهاجرین آلمان، اتحادیه اروپا و فنلند به بررسی گرفته شد

 مشکلات مهاجرین آلمان، اتحادیه اروپا و فنلند به بررسی گرفته شد

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی در نشستی با مسئولان وزارت های امور خارجه و مهاجرین و عودت کنندگان مشکلات مهاجران افغانستانی در اروپا را به بررسی گرفته است.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشرخبرنامه ای گفته است که داکتر عبدالله بعد از ظهر روز یکشنبه (7 سنبله)طی نشست با سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین، نصیراحمد اندیشه معین وزارت امور خارجه و شماری دیگر از مسوولین مربوطه مشکلات و چگونگی برگشت مهاجرین افغانستان را از کشور های آلمان، اتحادیه اروپا و فنلند در قصر سپیدار به بررسی گرفتند.
در نخست نصیراحمد اندیشه معین وزارت امور خارجه در مورد توافق نامه برگشت مهاجرین افغانستانی از آلمان، اتحادیه اروپا و فنلند به رییس اجرایی و سایر اعضای جلسه گزارش داد.
او افزود:" در موافقت نامه با آلمان پیرامون چگونگی ورود مهاجرین افغانستانی به کشور پیشنهادات مشخص را مطرح نموده ایم که از جمله به برخی موارد آن اشاره میگردد... در این متن تذکر یافته است که هفته یک پرواز و درهر پرواز تعداد پنجاه نفر با خدمات و تسهیلات مناسب به کابل انتقال داده شود".
وی همچنان تاکید نمود مقدار کمک نقدی به هر مهاجر برگشته افغانستانی و برخی موارد دیگر نیز مشخص شده است.
معین وزارت امور خارجه بیان داشت که برای نظارت از چگونگی تطبیق مفاد توافق نامه ، کمیته مشترک از هر دو جانب تعیین می‌گردد.
در بخش دیگر نشست سید عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین بر مشخص شدن بسته های کمکی از جانب آلمان به مهاجرین افغانستانی تاکید ورزید.
در این نشست رییس اجرایی گفت که میعاد توافق نامه مشخص گردد و پس از آن متن دست داشته به کشور مورد نظر ارسال گردد.
داکتر عبدالله به نهاد های ذیربط هدایت سپرد با توجه به میثاق های بین المللی ومعیار های ملی در پرتو آنچه به منافع مهاجران افغانستانی باشد در امر برگشت آبرومندانه مهاجرین افغانستان از اتحادیه اروپا و فنلند با مسوولین اتحادیه اروپا و فنلند نیز بحث های لازم را داشته باشند.

  پربازدید ترین