• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار و رایزنی وزیر امورخارجه کشورمان با رییس مجلس شورای اسلامی ایران

دیدار و رایزنی وزیر امورخارجه کشورمان با رییس مجلس شورای اسلامی ایران

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه کشور، ساعتی پس از مواصلت به تهران، عصر روز یکشنبه (7 سنبله) با دکتور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
وزارت امور خارجه با نشرخبرنامه ای گفته است که در این دیدار، نخست دکتور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، به وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان خوش آمدید گفته، ابراز امیدواری کرد که سفر ایشان به تهران، با دست آورد های خوبی در جهت توسعه بیشتر روابط میان کابل و تهران همراه بوده باشد.
آقای لاریجانی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، خواهان حفظ وحدت و یکپارچگی سرزمینی افغانستان و تقویت نظام سیاسی این کشور و موفقیت و پیروزی دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریزم می باشد.
سپس صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان، با ابراز امتنان از نگاه دوستانه همیشگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به افغانستان و میزبانی ملیون ها شهروند مهاجر افغانستان طی سه و نیم دهه اخیر، اظهار داشت که افغانستان به صورت جدی خواهان گسترش همکاری های سیاسی و امنیتی و توسعه همکاری های تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور است.
در این دیدار، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان، همچنان موضوع گسترش دیدارها و روابط میان مقامات و اعضای پارلمان های هردو کشور را در جهت گسترش روابط دو کشور نیز مطرح کرد که از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز مورد استقبال قرار گرفت.
گفتنی است که پیش از این وزارت امور خارجه هدف از این سفر آقای ربانی به تهران را گسترش روابط و همکاری های دوجانبه میان ایران و افغانستان خوانده بود.
خیرالله آزاد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که آقای ربانی در این سفر درباره مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی با همتای ایرانی خود و برخی دیگر از مقام های بلندپایه ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
آقای آزاد، تاکید کرده بود که افغانستان در تلاش است تا کشورهای منطقه را متقاعد کند که جنگ در این کشور را یک نبرد منطقه ای تلقی کرده و به آنانی که از تروریست ها حمایت می کنند، فشار وارد کنند تا دست از حمایت خود بردارند.

  پربازدید ترین