• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت امورداخله، برای فرماندهان امنیه 34 ولایت افغانستان، معاون ملکی معرفی کرد

وزارت امورداخله، برای فرماندهان امنیه 34 ولایت افغانستان، معاون ملکی معرفی کرد

وزارت امور داخله برای فرماندهان پولیس در 34 ولایت کشور به هدف پشبرد بهتر امور پولیس ملی، یک معاون ملکی معرفی کرد.
تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله، روز یکشنبه (7 سنبله) در مراسمی که به مناسبت معرفی، معاونان فرماندهی های پولیس ولایت ها برگزار شده بود، گفت که به منظور پیشبرد بهتر امور پولیس ملی، تطبیق برنامه ها و پلانهای پولیس ملی و بالا بردن موثریت پولیس ملی برای هر فرمانده پولیس، یک معاون ملکی در نظر گرفته شده و در یک پروسه کاملآ شفاف بهترین جوانان برای این پست ها تعین گردیدند.
وزیر امور داخله تصریح کرد که افزودن پست معاونیت ملکی در ساختار تشکیلاتی فرماندهی‌های پولیس ولایت ها، بخشی از برنامه ملکی سازی در وزارت امور داخله و پولیس ملی است که با حمایت همکاران بین المللی افغانستان صورت گرفته و اشخاص کارفهم و باتجربه از طریق روند شفاف رقابتی، به این پست ها گماشته میشوند.
وزیر امور داخله افزود که در همکاری با اداره انکشافی سازمان ملل متحد؛ 61 بست معاونیت به شمول معاونان ملکی فرماندهی های پولیس، در ساختار تشکیلاتی وزارت امور داخله و نیروهای پولیس ملی ایجاد شده و در تمامی این بست ها افراد شایسته و متعهد، از طریق پروسه رقابت آزاد گزینش شده اند که یک پیش رفت خوب در عرصه ملکی سازی و مسلکی سازی در این وزارت به شمار می رود.
در همین حال، مرتضی رحیمی معین تامیناتی وزارت امور داخله، گفت که تقرر معاونان ملکی در بخش های مختلف از جمله قومندانی های امنیه باعث خواهد شد تا روند طرح، انعقاد و اجرای قرار داد ها میان این وزارت و پیمان کاران، بهبود یافته و شفافیت و حساب دهی بیشتری در این بخش رونما گردد.
روند ملکی سازی در وزارت امور داخله، که هدف آن بهبود عملکرد اداره های مختلف و بلند بردن ظرفیت اداره ها در جذب افراد غیر نظامی، در امور تخصصی، عنوان می شود، از چندی به این سو آغاز شده و با همکاری نهاد های کمک کننده به پولیس ملی به پیش برده می شود.

  پربازدید ترین