• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لیگ برتر افغانستان؛ طوفان هریرود برد و حذف شد

لیگ برتر افغانستان؛ طوفان هریرود برد و حذف شد

در آخرین بازی مرحله گروهی مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، دو تیم طوفان هریرود و موج‌های اباسین به مصاف یکدیگر رفتند تا تکلیف آخرین تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی فصل پنجم این مسابقات مشخص شود.
تیم طوفان هریرود با شرایط بهتر نسبت به تیم حذف شده موج‌های اباسین گام به این دیدار گذاشت.
تیم طوفان هریرود در بازی نخست خود توانسته بود تیم شاهین آسمایی را دو بر صفر شکست دهد و در بازی دوم یک بر صفر بازی را به میوند اتلان واگذار کرده بود و برای صعود به مرحله نیمه نهایی ضرورت به پیروزی سه بر صفر در برابر موج‌های اباسین داشت.
در این بازی یک طرفه، بازی کاملا در اختیار تیم طوفان هریرود بود و این تیم با ترکیب کاملا تهاجمی وارد میدان شده بود اما نتوانست از موقعیت‌های خوب به دست آمده خود استفاده کند.
در همان دقایق نخست دیدار دروازه‌بان تیم موج‌های اباسین خطای شش ثانیه را مرتکب شد و تیم طوفان هریرود توانست با یک ضربه ایستگاهی به گل نخست این بازی توسط انور اکبری بازیکن ملی پوش خود برسد.
در ادامه نیمه نخست تیم طوفان موقعیت‌های بیشماری داشت اما با بی‌دقتی تمام موقعیت‌ها را از دست داد.
در نیمه دوم نیز طوفان هریرود طوفانی‌تر بازی را آغاز کرد تا اینکه در ده دقیقه نخست نیمه دوم به یک ضربه پنالتی دست پیدا کرد و این ضربه را رفیع بارکزی به گل تبدیل کرد تا این تیم را به صعود نزدیک تر کند.
در ادامه بازی با اینکه تیم موج‌های اباسین ده نفره بازی را ادامه داد، تیم طوفان نتوانست به گل برسد و بازی در نهایت با برتری دو بر صفر به سود طوفان هریرود به پایان رسید ولی این تیم نتوانست جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را بدلیل تفاضل گل کمتر بدست آورد.
این دو تیم تا کنون در چهار فصل گذشته این مسابقات به مصاف یکدیگر نرفته بودند و نخستین بازی در برابر یکدیگر را به نمایش گذاشتند.
بدین ترتیب شاهین آسمایی با شش امتیاز و تفاضل گل 4 و میوند اتلان با شش امتیاز و تفاضل گل 3 بعنوان تیم‌های اول و دوم گروه نخست و تیم موج‌های آمو با شش امتیاز و سیمرغ البرز با 4 امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه دوم به مرحله نیمه نهایی فصل پنجم لیگ برتر فوتبال کشور راه پیدا کردند.
در مرحله نیمه نهایی این مسابقات روز پنجشنبه هفته جاری دو تیم شاهین آسمایی با سیمرغ البرز و روز جمعه میوند اتلان با موج‌های آمو دیدار می‌کنند.
بازی‌های مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و تیم برنده در مجموع دو دیدار به بازی نهایی راه پیدا می‌کند.

  پربازدید ترین