• چهار شنبه, 19 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلامیۀ مشترک دولت وحزب اسلامى افغانستان

اعلامیۀ مشترک دولت وحزب اسلامى افغانستان

در اعلامیه مشترک دولت و حزب اسلامى افغانستان آمده است که موافقتنامه صلح میان دو طرف به زودى بعد از امضاى رییس جمهور و امیر حزب اسلامى نافذ مى شود.
در اعلامیه تاکید شده است که رهبران دو طرف در اولین نشست خود در رابطه به مفاد همه ماده های توافقنامه صلح که امروز میان نماینده گان دو طرف و شوراى صلح امضا شد، به خصوص ماده های چهار، هشت، سیزده و هجده این توافقنامه بحث مفصل خواهند کرد.
همچنان در این اعلامیه طرفین از گروه هایی که بر ادامه جنگ تاکید دارند تقاضا نموده اند تا با الهام از موفقیت این گفتگوها، معضلات سیاسی شان را از راه مذاکره حل نمایند.
حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح، امروز (اول میزان) در مراسم امضای توافقنامه صلح میان هیئت های مذاکره کننده دولت و حزب اسلامی افغانستان، در کابل گفت که به اساس اعلامیه یادشده مذاکرات طرفین در فضای ارادۀ مستحکم سیاسی، حوصله مندی، صداقت، صراحت لهجه و اعتماد متقابل صورت گرفته است.
به گفته او طرفین متعهد هستند که با در نظرداشت نیاز کشور به صلح و ثبات و با احترام به آرزوی کافۀ ملت افغانستان برای صلح، روند انفاذ و اجرایی شدن موافقتنامه در اسرع زمان ممکن انجام دهد.
در اعلامیه همچنان آمده است که طرفین از تلاش های موثر همه گروه های سیاسی، جامعه بین المللی مخصوصاً کشورهای عضو دایمی سازمان ملل متحد، نماینده گی های دیپلماتیک خارجی مقیم کابل، رهبری شورای عالی صلح بالاخص پیر سید احمد گیلانی رییس این شورا در جهت تسهیل امضای این موافقتنامه و سایر کسانی که در این روند بین الافغانی تلاش نموده اند، سپاسگذاری می نمایند.
  طرفین در اعلامیه اظهار امیدوارى کرده اند که سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و سایر نهادهای بین المللی، قاطعانه پشتیبانی نمایند تا روند تامین صلح و ثبات در افغانستان وارد صفحه جدید و امیدبخش برای مردم افغانستان گردد.

  پربازدید ترین