• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسپانیا توافق صلح در افغانستان را نشانه ای از امید دانست

 اسپانیا توافق صلح در افغانستان را نشانه ای از امید دانست

دولت اسپانیا با ابراز خرسندی از توافق صلح به دست آمده بین دولت افغانستان و حزب اسلامی (حکمتیار)، آنرا نشانه ای از امید در جامعه افغانستان دانست.
به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا به نقل از خبرگزاری اروپا پرس، وزارت خارجه اسپانیا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: امضای این توافق به فعالیت خشونت آمیز این گروه پایان داده و دری را برای ادغام صلح آمیز اعضای آن در جامعه افغانستان باز می کند.
وزارت خارجه اسپانیا ادامه داد: این نتیجه حاصل شده از طریق مذاکرات بین افغان ها است که یک نشانه امید به جامعه افغانستان و به جامعه بین المللی منتقل می کند و اهمیت ترویج روندهای سیاسی سازنده در افغانستان را برجسته می سازد.
وزارت خارجه اسپانیا با ابراز امیدواری که همه طرفین به طور قاطعانه برای موفقیت این مرحله جدید به رغم مشکلاتی که ممکن است در طول راه به وجود آید از این امر دفاع کرده و این تعهد راه را برای صلح و آشتی ملی در افغانستان را تسهیل بخشد، داشته باشد.
بیانیه امور خارجه ادامه می دهد که دولت به بیانیه ای که روز پنجشنبه از سوی «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا صادر شد و در آن خواهان اجرای سریع این توافق شده، می پیوندد.

  پربازدید ترین