• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاکستان از امضای پیش نویس توافقنامه صلح دولت افغانستان با حکمتیار استقبال کرد

پاکستان از امضای پیش نویس توافقنامه صلح دولت افغانستان با حکمتیار استقبال کرد

 دولت پاکستان از امضای پیش نویس توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار استقبال کرده و گفته که امنیت و ثبت در افغانستان به سود تمام منطقه و این کشور است.
وزارت خارجه پاکستان با انتشار خبرنامه ای گفته است که مردم افغانستان مستحق صلح و آرامش اند و اسلام آباد از هر گونه تلاش خالصانه در راستای تامین صلح به رهبری افغان ها حمایت می کند.
توافقنامه صلح میان نمایندگان حکومت وحدت ملی و حزب اسلامی روز پنجشنبه اول میزان در کابل به امضا رسید. این توافقنامه پس از امضای محمد اشرف غنی و گلبدین حکمتیار مرحله اجرایی پیدا می کند.
مصئونیت قضایی به رهبر و اعضای حزب اسلامی، رفع تحریم‌های جهانی علیه سران حزب اسلامی و رهایی زندانیان حزب اسلامی که ادعایی علیه آنها وجود نداشته باشد یا به جرایم جنایی محکوم نشده باشند، از تعهدات عمدۀ حکومت افغانستان در این توافقتنامه است.
حزب اسلامی نیز بر اساس این سند متعهد به پذیرش قانون اساسی افغانستان، پابندی به حقوق و حفظ دستآورهای مردم افغانستان مکلف شده است.
همچنان، منحل سازی افراد مسلح این حزب، قطع روابط با گروه‌های مسلح علیه نظام دولت افغانستان، آزادی زندانیان حکومتی از تعهدات مهم حزب اسلامی به دولت افغانستان است.
این در حالی است که دولت افغانستان همواره همسایه جنوبی خود پاکستان را به حمایت از گروه های تروریستی، دادن پناهگاه ها به تروریستان و دامن زدن جنگ افغانستان متهم کرده است.
در تازه ترین اظهارات، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در هفتاد و یکمین اجلاس سازمان ملل متحد در نیویارک، جهان را به نابودی پناهگاه های تروریستی در پاکستان دعوت کرد.

  پربازدید ترین