• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

26 هزار دانش آموزان افغانستانی در ولایت قم تحصیل می کنند/مشکل کتاب دانش آموزان تا دو روز دیگر رفع می شود

 26 هزار دانش آموزان افغانستانی در ولایت قم تحصیل می کنند/مشکل کتاب دانش آموزان تا دو روز دیگر رفع می شود

مسئول دانش آموزان اتباع خارجی ولایت قم گفت: 32 هزار دانش آموز خارجی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی ولایت قم تحصیل می‌کنند که 26 هزار نفر از آنها افغانستانی هستند.
محمدرضا اسلامی‌نسب مسئول دانش آموزان اتباع خارجی ولایت قم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل فرزندان اتباع افغانستانی، اظهارداشت: در حال حاضر 32 هزار دانش آموز خارجی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی ولایت قم مشغول به تحصیل هستند که 26 هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان افغانستانی تشکیل می‌دهند.
اسلامی نسب اضافه کرد: تمامی دانش آموزانی که از سوی دفاتر کفالت معرفی‌نامه و یا مدارک اقامتی معتبر اعم از پاسپورت، کارت‌های آمایش و یا برگه‌های سبز تردد دارند می‌توانند در مدارس دولتی ثبت نام کنند.
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش ولایت قم با بیان اینکه می‌توانم به والدین دانش آموزان اتباع این اطمینان را بدهم که فرزندانشان در مدارس دولتی ولایت قم دقیقا از همان امکانات آموزشی بهره‌ می‌گیرند که دانش آموزان ایرانی، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح ولایت مدارس ویژه اتباع خارجی را نیز داریم که مخصوص اتباع کشورهای خاص مانند عربستان، کویت، پاکستان هستند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید شاهد فعالیت دو مدرسه ویژه اتباع افغانستانی هستیم، خاطرنشان کرد: تمام مدارس ویژه اتباع خارجی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند و هر مرکز آموزشی دیگری خارج از این چارچوب غیرقانونی بوده و با آن برخورد خواهیم کرد.
اسلامی‌نسب در پاسخ به این سوال که چرا برخی دانش‌آموزان مهاجر تا امروز کتاب‌های تحصیلی خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: امسال به دلیل افزایش دانش آموزان مهاجر افغانستانی و نبود برخی زیرساخت‌ها متاسفانه شاهد چنین مسائلی بودیم و این یک امر طبیعی است و بنده به تمامی این دانش آموزان عزیز اطمینان خاطر می‌دهم که تا یکی دو روز آینده این مشکل رفع خواهد شد و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
مسئول دانش آموزان اتباع خارجی ولایت قم در پایان درباره تخلفات صورت گرفته از سوی مسئولان برخی مدارس در روند ثبت‌نام دانش آموزان تاکید کرد: خوشبختانه من و همکارانم در بخش مدیریت دانش آموزان خارجی تاکنون شاهد تخلفات چندانی از سوی مدیران نبوده‌ایم و سال تحصیلی با کمترین مشکلات برای دانش آموزان اتباع آغاز شده است.

  پربازدید ترین