• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دو سرباز ارتش در قندوز با کشتن 12 همکارشان به طالبان پیوستند

دو سرباز ارتش در قندوز با کشتن 12 همکارشان به طالبان پیوستند

مقام‌های محلی قندوز می‌گویند، حوالی ساعت 12 شب گذشته، یک بریدمل و یک سرباز ارتش 12 تن از همکاران‌شان را در روستای زاخیل، واقع در غرب شهر قندوز کشتند.
محمد قسیم جنگل باغ، قوماندان امنیه قندوز با تایید این رویداد گفت: حوالی نیمه های شب گذشته دو سرباز ارتش ملی که گویا نفوذی طالبان بودند، در پوسته های امنیتی منطقه زاخبل خمدان 12 همکارش را با ضرب گلوله کشته اند.
آقای جنگل باغ گفت که این دو سرباز پس از کشتن همکارانش، تمام سلاح و تجهیزات جنگی را با خود شان برده و به طالبان پیوسته اند.
گفته شده که یک پوسته نیروهای ارتش در حومه شهر قندوز برای جلوگیری از ورود طالبان ایجاد شده بود و در این پوسته 14 سرباز ارتش جابجا شده بودند.
به گفته مقام های امنیتی، این دو سرباز باشندگان اصلی ولایت تخار و شهر شبرغان اند که در چوکات ارتش ملی وظیفه اجرا می کردند.
پیش از این نیز خبرهای از حمله خودی در میان نیروهای پولیس ملی و ارتش ملی به نشر رسیده است.
آگاهان نظامی بارها از حضور نفوذی طالبان در میان نیروهای ارتش و پولیس ملی ابراز نگرانی کرده اند.
در همین حال جنگل باغ گفت که هیئتی برای بررسی بیشتر چگونگی این رویداد به محل رفته اند.
از سویی هم ذبیح الله مجاهد، از سخنگویان گروه طالبان ادعا کرده که جنگجویان این گروه شب گذشته یک پوسته امنیتی در شهر قندوز را در کنترل گرفته اند .
قوماندان امنیه قندوز همچنان از بهبود امنیتی در شهر و ولسوالی های ولایت قندوز خبر داده می گوید که چندین رشته عملیات پاکسازی در مربوطات این ولایت راه اندازی شد و تلفات سنگینی به شورشیان وارد شده است.
آقای جنگل باغ گفت که اکنون امنیت این شهر بهتر شده و شاهراه قندوز- تخار که پیشتر به روی مسافرین مسدود بود کنترل آن در دست نیروهای امنیتی است و این شاهراه به روی ترافیک باز شده است.

  پربازدید ترین