• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال لغو تابعیت مریم منصف وزیر افغان تبار دولت کانادا

احتمال لغو تابعیت مریم منصف وزیر افغان تبار دولت کانادا

براساس گزارش روزنامه «تورنتو سن کانادا» مریم منصف وزیر  اصلاحات نهادهای دموکراتیک کانادا به‌خاطر ارایه معلومات نادرست برای گرفتن تابعیت این کشور با خطر لغو تابعیت مواجه است.
نمایندگان مهاجرت کانادا گفته‌اند در صورت که درخواستی تابعیت وزیر اصلاحات نهادهای دموکراتیک این کشور دارای معلومات نادرست باشد، او با عواقبی آن مواجه خواهد شد.
گایدی مامن، نماینده مهاجرت از تورنتو گفته است: «این مورد فوق‌العاده جدی است. از نکته نظر قانونی – و من به تمامی وزیران کابینه باور دارم که قانون را در نظر دارند – او (مریم منصف) حالا یک شخصی است که از طریق جعل، تابعیت گرفته. فرق نمی‌کند که عمدی بوده یا نبوده اما تابعیت کانادایی او درحال حاضر در معرض حمله قرار دارد».
مریم منصف قبلا به‌عنوان اولین افغان‌تبار وزیر کانادا شناخته می‌شد که در 11 سالگی از افغانستان به کانادا مهاجرت کرده بود. اما او به تازگی گفته در ایران متولد شده است.
گفته شده که در پاسپورت او محل تولد‌ش ولایت هرات افغانستان نوشته شده اما اینکه در درخواستی اصلی پناهندگی او چه معلوماتی درج شده تا هنوز روشن نیست.
یکی از نمایندگان مهاجرت کانادا توضیح داده است:«اگر شما معلومات نادرست در زمان درخواست تابعیت داده باشید، در معرض لغو تابعیت قرار خواهید گرفت».
تونی کلیمنت یک نماینده حزب محافظه کار خواهان تحقیقات از پروسه درخواستی تابعیت  مریم منصف شده و گفته است که وظیفه او موقتا تعلیق شود.

  پربازدید ترین