• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عملیات بالای 150 پوسته تسلیم داده شده به طالبان در هلمند آغاز می شود

عملیات بالای 150 پوسته تسلیم داده شده به طالبان در هلمند آغاز می شود

مقام های محلی ولایت هلمند در جنوب کشور می گویند که نیروهای امنیتی از حدود 150 پوسته امنیتی عقب نشینی کرده و تمامی این پوسته ها را به طالبان واگزار کرده اند.
عمرژاواک سخنگوی والی هلمند گفت: نیروهای امنیتی از این پوسته ها به دستور حیات الله حیات والی هلمند عقب نشینی کرده اند.
گفته می شود که صد ها تن از نیروهای امنیتی که شامل سربازان ارتش ملی و عساکر محلی می شوند روز گذشته پوسته هایشان را به طالبان تسلیم کرده و خودشان در مناطق امن پناه برده اند.
آقای ژواک می گوید که فقط روزهایکه مخالفان مسلح دولت در ساحات ولسوالی های هلمند تهاجم برده اند در آن زمان نیروهای امنیتی پوسته ها را رها کردند.
سخنگوی والی هلمند می گوید که نیروهای امنیتی تمامی تجهیزات خود از این پوسته ها را بیرون کردند اما بررسی ها آغاز شده است که آیا کدام وسایل و یا هم مهمات در این پوسته ها باقی مانده است یا خیر.
او می گوید که این پوسته ها در مناطق جنوبی ولایت هلمند، گرم سیر و ناوه قرار دارد که احتمال خطرات جدی حملات طالبان بالای آن می رفت.
ژاواک می گوید که طالبان بعد از 24 ساعت در این پوسته ها مستقر شده و تمامی ساحات را ماین فرش کرده اند.
او افزود که نیروهای امنیتی از ناوقت روز گذشته آمادگی می گیرند که دوباره عملیات بالای 150 پوسته را که رها کرده بودند، آغاز کنند.
خانشین، گرم سیر و ناوه از جمله ولسوالی های ناامن در هلمند است که طالبان مسلح همواره تلاش کرده کنترل آن را به دست داشته باشد.
پیش از این اما به تاریخ 11 جوزا امسال در یک حمله طالبان در ولایت هلمند حدود 57 پولیش کشته و 37 تن دیگر آنان زخمی شده بودند.

  پربازدید ترین