• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

10 هموطن در یک حادثه ترافیکی در ایران جان باخته اند

10 هموطن در یک حادثه ترافیکی در ایران جان باخته اند

در یک حادثۀ ترافیکی در ولایت سیستان بلوچستان ایران، 10 تبعۀ افغانستانی جان باخته و 11 تن دیگر زخم برداشته اند.
خبر گزاری مهر مربوط به ایران نوشته است که روز گذشته، در اثر بر خورد یک موتر پیکپ حامل مواد سوخت با یک موتر پیکپ دیگر که سرنشینان آن، اتباع غیرقانونی بودند، 10 تبعۀ افغانستانی جان باخته و 11 تن زخم برداشته اند.
به گفتۀ منبع؛ رئیس اورژانس بخش عاجل ولسوالی سراوان ولایت سیستان و بلوچستان ایران نوشته است که در اثر برخورد یک موتر وانت بار حامل سوخت قاچاق، با یک وانت بار حامل اتباع غیرمجاز در جاده سراوان - خاش، 12 تن جان باخته و 11 تن دیگر مجروح گردیده اند.
مرادبخش همتی رئیس پایگاه اورژانس(بخش عاجل) سراوان، ضمن اعلام این خبر اظهار داشته است که صبح روز گذشته در پی دریافت این گزارش، بلافاصله تیم های امدادی به محل اعزام شدند.
وی افزوده است که با توجه به بالابودن آمار فوتی ها و مصدومان، 2 عدد آمبولانس از خاش و 3 عدد امبولانس از سراوان به محل اعزام گردیده است.
وی گفته است که متاسفانه این سانحه  12 فوتى و 11 مصدوم داشته، که 10نفر از فوتی ها مربوط به اتباع کشور افغانستان هستند.
رئیس پایگاه اورژانس سراوان تصریح کرده که عملیات تداوى 11 نفر مصدوم این حادثه، در شفاخانه های سراوان و خاش ادامه دارد.
از سوی دیگر حبیب الله یک  مهاجر افغانستانی مقیم شهر خاش ایران،  گفت که در این حادثه، 14 تن جان باخته اند که همه اتباع افعانستان اند و توسط قاچاقبران، از ولایت نیمروز به ایران، طور قاچاقی انتقال یافته بودند.
وی گفت این افراد، جهت کار به ایران آمده بودند که در مسیر راه، دچار حادثۀ ترافیکی شدند.
یک منبع ریاست مهاجرین ولایت نیمروز که نخواست نامش ذکر شود، گفت که روزانه بیش از 600 تن از ولایت نیمروز، جهت کار به ایران می روند.
وی افزود همچنان روزانه 250 تا 350 تن از این افراد، از مرز ایران خارج میشوند، که قسمتی از آنها بصورت داو طلب و بعضی توسط نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخراج می گردند.
گفتنى است که قبل ازین نیز صدها افغانستانی در ایران، در حادثات ترافیکى جان باخته اند.

  پربازدید ترین