• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور جنگ احزاب در برابر هم را اشتباهی بزرگ خواند

جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور جنگ احزاب در برابر هم را اشتباهی بزرگ خواند

معاون اول ریاست جمهوری، جنگ‌های گذشته میان احزاب در افغانستان را اشتباه دانسته و بر عدم تکرار آن تأکید کرده است.
جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در پیامی که به مناسبت گرامی‌داشت از پنجمین سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی، رییس پیشین شورای عالی صلح افغانستان، فرستاده بود گفته است: «جنگ‌های ما در برابر هم اشتباهی بزرگ بود و تکرار آن اشتباه بزرگ‌تر است».
آقای دوستم در این پیام تأکید کرده است که وی می‌خواسته در مراسم گرامی‌داشت از هجدهمین سالروز ترور احمدشاه مسعود نیز این موضوع را با مردم شریک سازد تا جوانان از تکرار آن دوری کنند.
معاون اول رییس جمهور بر حل اختلافات میان حزب جنبش ملی و جمعیت اسلامی نیز تأکید کرده و گفته است که برخی‌ حلقات می‌خواهند تا این دو حزب را از هم دور سازند.
آقای دوستم تأکید کرده است که ایجاد تنش‌ها میان این دو حزب، کار دشمنان است و برای از بین بردن این تنش‌ها میان جنبش ملی و جمعیت اسلامی دقت بیشتری لازم است.
عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور با اشاره به توافقنامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی، می‌گوید که مجاهدین از 23 سال به این طرف در تلاش‌اند تا باهم نزدیک شوند و این تلاش‌ها خیلی دیر نتیجه داد.
این گفته‌های دوستم در حالی صورت می‌گیرد که او سه سال قبل نیز به خاطر جنگ‌های داخلی و صدمات ناشی از آن، از مردم افغانستان معذرت خواست.
در مراسم بزرگداشت از پنجمین سالروز ترور آقای ربانی که روز گذشته (جمعه) در خیمه لویه جرگه برگزار شده بود برخی از شرکت کنندگان، شعارهای مرگ بر کرزی سر دادند.
آقای کرزی، یکی از شعار دهندگان را پشت میز خطابه خواست و او را در آغوش کشیده و گفت که ما با هم متحدیم.

  پربازدید ترین