• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمایت 30 مرکز آلمانی از یک کارگر افغانستانی

حمایت 30 مرکز آلمانی از یک کارگر افغانستانی

بیش از 30 مرکز یک شرکت بزرگ ساختمانى آلمانى در حمایت از کارگر افغانستانی دست به اعتراض زده و کار خود را تعطیل کرده اند.
 به گزارش دویچه وله: طاووس قربان یکى از هزاران مهاجر افغانستانی است که از سال 2010 در کشور آلمان در ایالت بایرن زندگى مى کند، او که بعد از مدت کوتاهى اجازه کار را از طرف اداره کار بدست آورده بود در یک شرکت ساختمانى شروع به کار مى کند و تمام مخارج خود را مانند خیلى از شهروندان آلمانى از طریق کار تأمین و هیچگونه کمک مالى از طرف دولت محلى بایرن دریافت نکرده است.
 اکنون اداره مهاجرت از آقاى قربان اجازه کارش را سلب نموده و گفته است تا زمانى که آقاى قربان سند تاییدى هویت خود را از سفارت افغانستان نگرفته و به این اداره تحویل ندهد، وى اجازه کار را نخواهد داشت.
 از آنجاییکه آقاى قربان در شش سال اخیر در شرکتى که کار مى کرده بسیار پرتلاش و یکى از کارگران نمونه بوده است، رییس و تمام کارکنان این شرکت در حمایت از این کارگر محبوب دست به اعتصاب زده و کار خود را در بیشتر از 30 مرکز ساختمانى در حال ساخت تعطیل نموده و خواهان بازگشت طاووس قربان به سرکار شدند.
 آقاى قربان به دلیل ترس از اینکه دولت آلمان وى را بعد از تحویل دادن سند تاییدى هویت یا پاسپورت افغانى به افغانستان بازگرداند هنوز هیچ سندى به دولت محلى بایرن و اداره مهاجرت تحویل نداده است.

  پربازدید ترین