• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وظیفه ماست تا پیام امام حسین(ع) را درک کنیم زیرا او برای اصلاح قیام کرد/امام حسین متعلق به تمام بشریت است

وظیفه ماست تا پیام امام حسین(ع) را درک کنیم زیرا او برای اصلاح قیام کرد/امام حسین متعلق به تمام بشریت است

رئیس جمهور کشور در دیدار با علمای شیعه و سنی گفت که این وظیفه هر یک از ماست تا پیام حضرت امام حسین(ع) را درک کنیم زیرا او برای اصلاح قیام کرد.
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در آستانۀ ماه محرم با علمای اهل تسنن و تشیع عصر امروز در ارگ دیدار کرد.
در این دیدار که محمدسرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و مسوولین ارشد سکتور امنیتی نیز حضور داشتند، ابتدا شیخ نعمت‌الله غفاری معاون دوم ولسی جرگه صحبت کرد و گفت، دولت همیشه با عزاداران دهه محرم همکاری نزدیک داشته و از توجه خاص رئیس‌جمهور و مسوولان امنیتی بخاطر اتخاذ تدابیر این مراسم تشکری کرد.
غفاری علاوه کرد که افغانستان در میان کشورهای دیگر نمونه است زیرا رابطه شیعه و سنی در آن صمیمی بوده، و این محصول همدلی، همزیستی و توجه مسوولان حکومتی و علمای کرام دین می‌باشد.
او از رسانه‌ها خواست تا به مناسبت دهه محرم، پیام‌های دینی را نشر نمایند. غفاری از راه‌اندازی برنامه‌های موثر در دهه محرم از سوی علمای کشور خبر داد.
در این دیدار، مولوی قیام‌الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای کشور نزدیکی مذاهب را مهم خوانده گفت، این نزدیکی باید با سهم‌گیری مشترک مسلمانان در برنامه‌های اسلامی حفظ گردد.
او افزود که محرم ماه مبارکی است و در این ماه همه امت اسلامی اندوه‌گین می‌باشند. او افزود که اتخاذ تدابیر برای برگزاری این مراسم سبب تأمین بهتر امنیت خواهد شد.
قدم شاه‌شهیم لوی درستیز وزارت دفاع ملی نیز از آمادگی‌های نیروهای امنیتی در تأمین امنیت مراسم تجلیل دهه محرم خبر داد و خواستار همکاری مردم، مساجد و تکایا در امر تأمین امنیت این مراسم گردید.
او افزود که مراکز سوق و اداره در تمام ولایات فعال می‌باشد که عزاداران در صورت بروز کدام مشکل می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.
سپس، اعلامیۀ شورای عالی تنظیم امور دینی توسط محمد سالم حسنی قرائت گردید. در اعلامیه از عزاداران عاشورا خواسته شده‌ است تا در اجرای این مراسم از اعمال افراط و تفریط، رفتارهای حساسیت‌برانگیز و تحرکات که منتج به مزاحمت مردم گردد، خودداری کنند.
رئیس‌جمهور کشور در این دیدار، از صدور اعلامیۀ شورای عالی تنظیم امور دینی تشکری کرد و گفت، مسلمانان برادر یکدیگرند، و وحدت ایجادشده میان مذاهب اسلامی باید حفظ و گسترش یابد.
رئیس‌جمهور غنی از تمرکز و توجه علمای کرام دین روی وحدت ملی مسلمانان تشکری کرده و آنرا وظیفۀ همۀ مسلمانان دانست.
او افزود: این وظیفۀ هر یک از ماست تا پیام حضرت امام حسین (ع) را درک کنیم زیرا او برای اصلاح قیام کرد.
رئیس‌جمهور گفت: "حضرت امام حسین (ع) پیام جهانی دارد و وی متعلق به جهان اسلام نه، بلکه متعلق به همه بشریت است.
او از اتخاذ تدابیر امنیتی یاد نمود و از علما خواست تا در مدیریت و تأمین امنیت مراسم محرم با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

  پربازدید ترین