• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلاش برای مسمومیت «ابوبکر البغدادی»

تلاش برای مسمومیت «ابوبکر البغدادی»

یک منبع محلی مدعی شده است که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به همراه سه تن از مسئولان این گروه تروریستی در مرز عراق و سوریه به شدت مسموم شده‌‌اند.
یک منبع محلی در ولایت نینوی، اعلام کرد که ابوبکر البغدادی و سه تن از مسئولان داعش پس از خوردن غذا در مرز عراق و سوریه به شدت مسموم شده‌اند و به مکان نامعلومی برای مداوا منتقل شده‌اند.
این فرد در گفت‌و‌گو با شبکه السومریه نیوز گفت: طبق اطلاعات امنیتی دقیقی که به دست ما رسیده، ابوبکر البغدادی و سه تن از افراد عضو در شورای مشورتی داعش در منطقه «البعاج» در مرز عراق و سوریه به علت ریخته شدن سم در غذایشان به شدت مسموم شده‌اند.
به گفته وی پس از این اتفاق، عناصر داعش اقدام دست به تحقیق گسترده و بازداشت‌های وسیع در منطقه کردند.
این منبع محلی که نامی از او برده نشده، ادامه داد: داعش به شدت از ابوبکر البغدادی مراقبت می‌کند و از ترس هدف قرار گرفتن از سوی هواپیماهای ائتلاف آمریکایی مدام در حال حرکت بین عراق و سوریه است و جز افراد خاصی از بین شورای مشورتی و شورای مجاهدین، کسی از تحرکات وی با خبر نیست.
بنا به گزارشات متعدد از منابع مختلف از درون شهر موصل و وضعیت تروریست‌های داعش در این شهر، عناصر داعش در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برند. فرار گسترده فرماندهان یا اعضای عادی به سوریه یا مناطق دیگر، کمبود مواد غذایی و دارو در شهر و بمباران روزانه مواضع و پایگاههای آن ها از سوی هواپیماهای ائتلاف آمریکایی و ارتش عراق اوضاع را بسیار وخیم کرده است.
در همین حال، حیدرالعبادی روز شنبه گذشته اعلام کرد که عملیات آزادسازی موصل بسیار نزدیک است.

  پربازدید ترین