• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنجال در مجلس نمایندگان؛ معاون وزیر داخله اخراج شد

جنجال در مجلس نمایندگان؛ معاون وزیر داخله اخراج شد

«عبدالروف ابراهیمی» رئیس مجلس نمایندگان پس از آن که معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله شماری از اعضای مجلس را متهم به دست داشتن در قاچاق مواد کرد، قادر به پاسخگویی به پرسش های نمایندگان ندانست و از وی خواست تا مجلس را ترک کند.
جنرال «بازمحمد احمدی» معاون وزیر داخله روز دوشنبه در نشست علنی مجلس هنگام پاسخ به پرسش های نمایندگان گفت که برخی از اعضای مجلس در آزادی قاچاقچیان دست دارند و شماری از مدیران مبارزه با موادمخدر در ولایت‌ها به نحوی با قاچاقچیان همکاری می کنند.
این اظهارات احمدی با واکنش تند اعضای مجلس نمایندگان مواجه شد و آنان از وی خواستند تا نام آن عده از نمایندگان مجلس را که با قاچاقچیان همکاری می کنند، افشا کند، درغیر این صورت معاون وزیر داخله را به دادستانی معرفی خواهند کرد.
شماری زیادی از نمایندگان تاکید کردند که وی باید نام این افراد را اعلام کند؛ زیرا این اظهارات کلی، تمامی نمایندگان مجلس را در جایگاه متهم قرار خواهد داد.
معاون وزیر داخله در سخنان خود اعتنایی به درخواست نمایندگان نشان نداد و از افشای اسامی نمایندگانی که به گفته وی با قاچاقچیان همکاری دارند، خودداری کرد اما تصریح کرد که آماده هرگونه «محاسبه» و «محاکمه» در این زمینه است.
پس از آن، رئیس مجلس نمایندگان از وی خواست که سخنانش را خاتمه دهد و مجلس را ترک کند. پس از آن که معاون وزیر داخله نشست علنی مجلس را ترک کرد، بحث و جدل نمایندگان ادامه یافت و با بروز تشنج در مجلس، رئیس مجلس، ختم جلسه را اعلام کرد.
عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس گفت که بحث در این زمینه به نشست علنی دیگر مجلس موکول خواهد شد و معاونان وزارت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و وزارت صحت عامه قادر به پاسخگویی به پرسش های نمایندگان نیستند و در نشست آینده باید وزیران مبارزه با موادمخدر و وزیر صحت عامه در مجلس حضور یابند.
وی نشست امروز (دوشنبه) مجلس نمایندگان درباره افزایش معتادان مواد مخدر و کشت و قاچاق آن را ساعت 12 ظهر پایان یافته اعلام کرد.

  پربازدید ترین