• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراض شورای امنیت ملی درقبال توهین به «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق کشور

اعتراض شورای امنیت ملی درقبال توهین به «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق کشور

شورای امنیت ملی در قبال توهین به حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین در سالروز تجلیل از شهادت برهان الدین ربانی رئیس فقید شورای عالی صلح بشدت اعتراض کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.
شورای امنیت ملی روز دوشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که «حامد کرزی» از شخصیت های تاریخ ساز، تاثیرگذار و قابل احترام تاریخ معاصر کشور است و اجازه نخواهد داد که این افراد به رفتارهای نادرست خود ادامه دهند.
شماری از شرکت کنندگان در آئین سالگرد برهان الدین ربانی روز جمعه گذشته نهم میزان شعار «مرگ بر حامد کرزی» سر دادند.
کرزی شخصی را که با صدای بلند شعار «مرگ بر حامد کرزی» را شروع کرده بود، به سوی خود فراخواند و وی را در آغوش گرفت و به وی گفت که دشمنان افغانستان نمی توانند ما را به جان هم بیندازند. سپس آن شخص نیز از کرزی عذرخواهی کرد.
شورای امنیت ملی کشور، شعاردهندگان علیه کرزی را وابسته به دستگاه های اطلاعاتی خارجی و بیگانه پرست معرفی کرده و افزوده است که حلقه هایی در کشور تلاش های زنجیره ای وسیعی را برای ترور شخصیت بزرگان آغاز کرده اند و ملت و دولت اجازه نخواهند داد که این عده از حامیان خارجی خود منفعت های سیاسی کسب کنند.
شورای امنیت افزوده است که حامد کرزی شخصیت مورد احترام مردم و شخص «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری بوده و میزبانان مراسم سالگرد ربانی، مسئول حفظ احترام مهمانان خود بودند و باید مانع از بروز چنین رفتارهایی می شدند.
حزب جمعیت اسلامی به رهبری «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه و فرزند «برهان الدین ربانی»، بانی مراسم سالگرد رئیس جمهوری پیشین و شورای عالی صلح افغانستان بوده است.
این حزب هرگونه ارتباط با افرادی که شعار مرگ بر کرزی را سردادند، رد کرده است.
شورای امنیت تاکید کرده است که این اقدام از سوی حلقه های مشخصی صورت می گیرد که مورد حمایت دستگاه اطلاعات خارجی هستند و حرمت رئیس جمهوری پیشین را که به عنوان میهمان به مراسم دعوت شده بود، به گونه ای تاسف بار زیرپا گذاشتند.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز در نشست علنی روز شنبه گذشته، توهین به حامد کرزی را غیرقابل قبول خواندند و آن را محکوم کردند.
روز گذشته شماری از بزرگان ولایت بدخشان به منزل حامد کرزی رفته و افرادی را که وی توهین کرده بودند، اوباش و بی بندوبار خطاب کرده و گفتند: این گونه افراد هیچ ارتباطی با حزب جمعیت اسلامی که مراسم را برگزار کرده بود، ندارد.

  پربازدید ترین