• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

منابع غیررسمی از تصرف شهر قندوز توسط طالبان خبر دادند

منابع غیررسمی از تصرف شهر قندوز توسط طالبان خبر دادند

منابع غیر رسمی در کشور گفتند که نیروهای طالبان در نقاط مختلف شهر قندوز مرکز ولایتی به همین نام در شمال کشور حضور یافته اند، اما حملات هوائی به مواضع این نیروها برای بیرون راندن آنان از شهر تشدید شده است.
به نقل از یک منبع مطلع در قندوز، هم اکنون جنگنده ها برفراز شهر قندوز در حال پرواز هستند و مواضع نیروهای طالبان را بمباران می کنند.
به گفته این منبع، دستگاه های دولتی و بیمارستان ها در شهر به حالت تعطیلی درآمده است و مردم از تردد در شهر خودداری کرده و در خانه های خود پناه گرفته اند.
«محمد یوسف ایوبی» رئیس شورای ولایتی قندوز صبح دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که نیروهای طالبان بامداد امروز از چهار طرف به شهر قندوز حمله کردند، اما جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان ادامه دارد و طالبان شاهراه قندوز - علی آباد را مسدود کرده اند.
این دومین حمله گسترده گروه طالبان در یک سال گذشته به شهر قندوز برای تصرف آن است. ششم میزان سال گذشته نیروهای این گروه در یک حمله غافلگیرکننده توانستند کنترل این شهر را برای یک هفته در اختیار خود بگیرند.
این گروه بامداد یکشنبه همچنین توانست ولسوالی «ناوه» در ولایت هلمند واقع در جنوب کشور را به تصرف خود درآورد.
حمله گروه طالبان به ولایت های شمال و جنوب کشور در شرایطی صورت می گیرد که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری صبح امروز برای شرکت در نشست بروکسل که با شرکت سران کشورهای اروپائی برای تصمیم گیری در باره چگونگی کمک های جهانی به افغانستان برگزار می شود، عازم بلجیم شد.

  پربازدید ترین