• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شهر قنوز سقوط کرد و طالبان بیرق هایشان را بر فرار چوک شهر بلند کردند

شهر قنوز سقوط کرد و طالبان بیرق هایشان را بر فرار چوک شهر بلند کردند

شهر قندوز به دست طالبان سقوط کرد. غلام ربانی، عضو شورای ولایتی قندوز به سلام‌وطندار می‌گوید، پرچم طالبان در چوک و سایر نقاط شهر نصب شده است و مردم در حال فرار به سوی میدان هوایی این ولایت هستند.  
با این حال، آقای ربانی می‌گوید، نیروهای ویژۀ ارتش به فرماندهی مولوی جلال یفتلی وارد میدان نبرد شده اند و تلاش می‌شود تا شهر قندوز پس گرفته شود.  
در همین حال، امرالدین ولی عضو دیگر شورای ولایتی قندوز به سلام‌وطندار می‌گوید، شهر به گونۀ کامل سقوط نکرده است و والی و فرمانده پولیس هنوز در دفاترشان حضور دارند و جنگ شدید در سطح شهر جریان دارد. به گفتۀ او، طالبان در حال آتش‌زدن پاسگاه‌های امنیتی هستند و دود غلیظی فضای شهر را گرفته است.  
سقوط شهر قندوز هنوز از سوی مقام‌های امنیتی تأیید نشده است و مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش ساعت پیش به سلام‌وطندار گفته بود، وضعیت امنیتی قندوز «تحت مدیریت» است و طالبان در حال شکست اند.
طالبان حوالی ساعت 3 بامداد امروز (دوشنبه) از چهار جهت به شهر قندوز حمله کردند. به گفتۀ محبوب‌الله اکبری، سخنگوی زون 808 سپین‌زر، این گروه از سه‌درک در جنوب شهر قندوز، روستای زاخیل در غرب، چرخاب در شرق و روستای ناصری‌ها در جنوب شرق بر قندوز یورش برده اند.

  پربازدید ترین