• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور افغانستانی ها از سراسر اروپا برای آغاز تظاهرات مقابل کنفرانس بروکسل + فیلم و عکس

حضور افغانستانی ها از سراسر اروپا برای آغاز تظاهرات مقابل کنفرانس بروکسل + فیلم و عکس

 افغانستانی‌های معترض به عملکرد حکومت وحدت ملی در حال آماده شدن برای آغاز تظاهرات مقابل مقر برگزاری کنفرانس بروکسل هستند.
کنفرانس بروکسل برای کمک به افغانستان با حضور 70 کشور و 30 سازمان بین‌المللی در حالی دومین روز خود را طی می‌کند که افغانستانی‌های معترض از سراسر اروپا بسوی مقر این کنفرانس عازم هستند.
این پناهندگان قرار است در اعتراض به تبعیض‌های قومی، نژادی و نحوه تخصیص ناعادلانه کمکها در ولایت‌های مختلف افغانستان در مقابل مقر نشست بروکسل تظاهرات برگزار کنند.
یکی از هموطنان حاضر در تظاهرات گفت: ما از اشرف‌غنی می‌خواهیم که همه مردم افغانستان را به یک چشم بنگرد و تمامی کمک‌ها و پول‌هایی را که می‌گیرد برای همه مردم افغانستان مصرف کند.
این در حالی است که برخی از مقامات کشورهای کمک کننده و همچنین مسئول ارشد اتحادیه اروپا در امور توسعه و همکاری بین المللی گفته بودند که ادامه کمک‌ها به دولت مشروط به مبارزه با فساد، ایجاد اصلاحات و پیشرفت در بخش‌های کلیدی کشور است.
پیش از این نیز «جنبش روشنایی» با برگزاری تظاهرات علیه رهبران حکومت وحدت ملی در کابل و اعتراض به تغییر مسیر انتقال برق توتاپ خواستار تامین عدالت در مناطق مختلف کشور شده بود.
بیشترین معترضان که قرار است در مقابل کنفرانس بروکسل گردهم آیند از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان، دانمارک، نروژ و هلند به بلژیک آمده‌اند.
چندی قبل نیز پناهجویان هموطن در اعتراض به تصمیم رهبران حکومت وحدت ملی مبنی بر پذیرش مهاجران اخراجی در شهرهای مختلف آلمان تظاهرات برگزار کرده بودند.
در ادامه فیلم و عکس از آمادگی برای گردهمایی معترضان افغانستانی در مقابل کنفرانس بروکسل در بلژیک را مشاهده کنید:

  پربازدید ترین