• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برای اشتراک در نشست سالانه UNHCR؛ رییس اجرایی وارد سوییس شد

برای اشتراک در نشست سالانه UNHCR؛ رییس اجرایی وارد سوییس شد

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی برای اشتراک در شصت و هفتمین نشست سالانه کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) وارد ژنو گردید.
داکتر عبدالله ،بعد از پایان کنفرانس بروکسل درباره افغانستان و اعلان کمک بیش از 15٬2 ملیارد دالری جامعه جهانی تا سال 2020 میلادی برای افغانستان٬ در رأس یک هئیت عالی رتبه دولتی وارد ژنو شد.
داکتر عبدالله، در جریان سفر دو روزه خویش به ژنو با آقای فلیپو گراندی رئیس کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) دیدار می‌کند.
وی همچنان، در همایشی تحت عنوان "نتائج کنفرانس بروکسل درباره افغانستان" سخنرانی می‌نماید و در نشست چهارجانبه مشورتی به اشتراک رئیس کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان٬ روسای هیئت‌های ایران و پاکستان اشتراک می‌کند.
داکتر عبدالله در حاشیه این سفر با تعدادی از مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی نیز دیدار می‌نماید. محور اصلی بحث‌های این سفر را امور پناهندگان٬‌ رسیدگی به پناهندگان٬‌ به ویژه مهاجران افغانستان در پاکستان و ایران٬ تشکیل می‌دهد.
براساس معلومات ریاست اجرایی؛ داکتر عبدالله در صحبت‌ها و ملاقات‌های خویش تلاش خواهد کرد تا توجه کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان٬ جامعه جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی را به مشکل مهاجرین و رسیدگی همه جانبه این معضله جلب نماید.

  پربازدید ترین