• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتباع افغانستانی که کارت آمایش دارند ویزای عراق دریافت می کنند

اتباع افغانستانی که کارت آمایش دارند ویزای عراق دریافت می کنند

نمایندگان بیش 200 هیات عزاداری با مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین ولایت قم و رییس پلیس گذرنامه این ولایت دیدار کردند.
نمایندگان بیش 200 هیات عزاداری صبح امروز با مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین ولایت قم و رییس پلیس گذرنامه ولایت در حسینیه فاطمه الزهرا ولایت قم دیدار کردند.
مهدی رمضان پناهی مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی ولایت قم در ابتدا با اشاره به این موضوع که هیات عزاداری مهاجرین افغانستانی در سالهای گذشته با برگزاری مراسمی به دور از هر گونه حاشیه و جنجالی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند از مسئولان تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه به بیان برخی نکات در مراسم عزاداری سرور شهیدان در سال جاری پرداخت و گفت:  بنا به فتاوای آیات عظام که قمه زنی و استفاده از زنجیرهای تیغ‌دار را حرام دانستند، عزاداران حسینی امسال نیز نبایست از چنین شیوه‌هایی که باعث نشان دادن چهره خشنی از اسلام به جهانیان می‌شوند در عزاراری خود استفاده کنند.
رمضان پناهی در ادامه از مداحان و وعاظ مهاجر تقاضا کرد در مراسم عزاداری از بیان مرثیه‌ها و یا جملاتی که باعث ایجاد تفرقه بین شیعیان و دیگر مذاهب میشوند خودداری کنند.
مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی ولایت قم اشاره‌ای نیز به بیمه سلامت مهاجرین کرد و از جامعه مهاجر افغانستانی خواست به دلیل مهلت محدودی که این طرح دارد، هر چه سریع تر به دفاتر کفالت مراجعه کنند و در این طرح ثبت نام کنند.
وی در پایان درباره زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی، گفت: مهاجرین افغانستانی اربعین امسال میتوانند با مراجعه به دفاتر کفالت برای صدور ویزای زیارتی کشور عراق اقدام کنند.
وی تصریح کرد: طی رایزنی های انجام گرفته با سفارت عراق در تهران، تصمیم بر این است که به مهاجرین افغانستانی که در جمهوری اسلامی ایران سکونت دارند و دارای کارت آمایش هستند با ارائه دفترچه هایی که ویزا عراق مطابق با آن صادر خواهد شد به زیارت عتبات مشرف بشوند.
در ادامه سرگرد نور علی رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ولایت قم با اشاره به حساسیت های منطقه‌ای و فعالیت های گروه های تکفیری از هیات عزاداری مهاجر در ولایت خواست  بیش از پیش در قسمت عزاداری و پخش نذورات احتیاط کنند و مراقب حضور افراد متفرقه در این قسمت ها باشند تا از به وجود آمدن هر گونه حادثه ایی جلوگیری شود.
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ولایت قم در ادامه تصریح کرد: هیئات تازه تاسیسی که مجوزهای لازم را برای فعالیت اخذ نکرده اند، هر چه زودتر برای اخذ مجوز ها اقدام کنند.
سرگرد نور علی در پایان نیز با یادآوری این موضوع که هیات مذهبی مهاجرین از اول تا پانزدهم و بیستم تا سیم صفر میتوانند به برگزاری مراسمات عزاداری مشغول باشند متذکر شد: هیاتی نیز که مایل به برگزاری مجالس عزاداری در خارج از این ایام می باشند، می توانند با مراجعه به اداره پلیس مهاجرت برای اخذ مجوز ها و هماهنگی های لازم اقدام کنند.

  پربازدید ترین