• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برخى منابع: در نزدیکى دفتر والى قندوز جنگ جریان دارد

برخى منابع: در نزدیکى دفتر والى قندوز جنگ جریان دارد

برخی منابع می گویند که در مناطق نزدیک به مقام ولایت و قوماندانى امنیه قندوز جنگ جریان دارد، اما سخنگوى والى قندوز این اظهارات را رد مى کند.
محمد یوسف ایوبی رییس شورای ولایتی قندوز، به خبرنگاران گفت که طالبان مسلح حوالی ساعت یازده قبل از ظهر امروز بالای حوزه هاى اول، سوم و چهارم پولیس در شهر قندوز حمله نمودند.
وی گفت: "فعلاْ وضعیت در قندوز نگران کننده است و جنگ شدید در کوچه بخمل در 200 متری مقام ولایت و قوماندانی امنیه قندوز جریان دارد." مقام ولایت و قوماندانى امنیه در حوزه چهارم قرار دارد.
به گفته ایوبى، حدود 50 درصد باشنده هاى شهر قندوز خانه های شان را ترک کرده اند.
رییس شورای ولایتی قندوز گفت که اگر دولت توجه نکند، وضعیت در این شهر بدتر مى شود و شهریانى که هنوز در شهر مى باشند، تلفات زیادى متحمل خواهند شد.
عنایت الله خلیق یک تن از فعالان مدنی قندوز، نیز مى گوید که در نزدیکى مقام ولایت و قوماندانى امنیه جنگ جریان دارد.
موصوف نیز وضعیت امنیتى شهر قندوز را سخت نگران کننده خواند و گفت که سفر دیروز وزیر داخله کشور به قندوز نیز کدام تاثیر مثبت بر وضعیت نداشته است.
اما سیدمحمد دانش سخنگوی والی قندوز می گوید که وضعیت در داخل شهر خوب است.
وى جریان جنگ در مناطق نزدیک به مقام ولایت و قوماندانى امنیه را رد مى کند و مى گوید که شب گذشته در منطقه خواجه مشهد نوآباد شهر قندوز طی عملیاتی 20 ‌‌طالب مسلح کشته و 18 تن دیگر زخمی شده اند.
موصوف خاطر نشان کرد که طالبان مسلح از این منطقه عقب نشینى نموده و عملیات نیروهاى دولتى به خوبى به پیش مى رود.
اما صفى الله آمر حوزه اول پولیس شهر قندوز گفت که جنگ شدید در ساحه حوزه اول میان نیروهاى دولتى و مخالفین مسلح جریان دارد. او در مورد جنگ در مناطق دیگر شهر قندوز معلومات نداد.
شهر قندوز یک بار حدود یک سال پیش بدست طالبان مسلح سقوط کرد اما پس از چند روز از سوى نیروهاى دولتى تصرف شد. حدود یک هفته پیش بار دیگر طالبان مسلح وارد مرکز شهر قندوز شدند اما دوباره از مرکز شهر بیرون شده بودند.

  پربازدید ترین