• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنگ در «قندوز» وارد ششمین روز شد

جنگ در «قندوز» وارد ششمین روز شد

جنگ میان نظامیان با گروه طالبان در شهر «قندوز»، مرکز ولایتی به همین نام در شمال شرق کشور وارد ششمین روز شده و درگیری میان دو طرف در جنوب این شهر از شامگاه جمعه شدت گرفته است.
جنگ در «سر دوره » در جنوب و برخی مناطق شمال شرق این شهر به شدت ادامه دارد و اغلب ساکنان آن از دیشب تا صبح را بیدار مانده اند و در انتظار پایان درگیری ها هستند.
بر اساس این گزارش، بالگردهای نظامی هم اینک بر فراز شهر قندوز سرگرم گشت زنی هستند و در اغلب مناطق شهر حمله هوائی و پرتات راکت متوقف شده است.
شماری از خانواده ها که از محل درگیری ها فاصله دارند، درصدد خروج از این شهر هستند، اما به دلیل مسدود بودن جاده ها، با پای پیاده قصد عزیمت به نقطه ای دیگر را دارند تا از آنجا خود را به ولایت های همجوار یا کابل، برسانند.
وزارت دفاع کشور نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که عملیات پاکسازی قندوز از وجود نیروهای طالبان ادامه دارد.
بر اساس این بیانیه در نتیجه عملیات پاکسازی در چندین منطقه قندوز، چند سردسته طالبان از جمله مولوی «حلیم»، مسئول اطلاعات این گروه در قندوز، قاری «مالک»، مسئول نظامی، «معلم شیر»، «قاری شریف»، «قاری صبور قریشی»، «قاری کاروان»، «قاری محراب» و «قاری بلال»، از فرماندهان مشهور طالبان به هلاکت رسیده اند.
مقام‌های دولتی گفته‌اند که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی، عملیات نظامی را به دقت و کندی پیش می‌برند، ولی طالبان از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند و مواضع خود را در خانه‌ها تحکیم می‌بخشند.
ساکنان شهر قندوز که با تهاجم گسترده طالبان از چند طرف غافلگیر شده بودند، با نفوذ افراد این گروه در داخل خانه‌ها، آنها را با مشکلات بیشتری مواجه کرد.
گفته شده که شماری از غیرنظامیان در این نبرد کشته شده اند، ولی تا حال به دلیل عدم دسترسی به محلاتی که در آن جا نبرد ادامه دارد، هیچ آمار تایید شده‌ای در دست نیست.
شماری از افراد توانستند که از خانه‌های خود فرار کنند، ولی بیشتر آن‌ها به دلیل جنگ شدید بین نیروهای دولتی و گروه طالبان قادر به فرار هم نشده‌اند.
گروه طالبان بامداد روز دوشنبه هفته گذشته از چهار طرف به شهر قندوز حمله کرد و خود را به مرکز این شهر رساند.

  پربازدید ترین