• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همگرایی دانشجویان ایرانی و افغانستانی در عزاداری سالار شهیدان

همگرایی دانشجویان ایرانی و افغانستانی در عزاداری سالار شهیدان

یک دانشجوی پزشکی حضور جوانان افغانستانی و ایرانی در مجالس مشترک عزاداری سالار شهیدان را نوعی وحدت میان دانشجویان عنوان کرد.
سمیه قنبری دانشجوی پزشکی و دببر کانون دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد قم (تدبیر) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، حضور جوانان افغانستانی و ایرانی در مجالس مشترک عزاداری ایام محرم را نوعی وحدت میان دانشجویان عنوان کرد و گفت: از آن‌جا که آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان سابقه طولانی در میان مردم افغانستان دارد، بنده و دیگر دوستانم در کانون تدبیر بر آن بودیم که دانشجویان ایرانی را نیز با آیین‌های سنتی عزاداری افغانستانی از قبیل علم کشی، گهواره‌کشی منقبت خوانی و سینه زنی آشنا سازیم.
قنبری در ادامه با یادآوری این موضوع که کانون دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم (تدبیر) یک کانون تازه تاسیس است، افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری چنین مراسمی، آشنایی دانشجویان جدید الورود افغانستانی با کانون تدبیر می باشد.
این دانشجوی افغانستانی با اشاره به این موضوع که این مراسم به صورت همه ساله در دانشگاه برگزار خواهد شد از مسئولین دانشگاه آزاد بابت همکاری‌های بی‌دریغ با کانون تدبیر قدردانی و تشکر کرد.










  پربازدید ترین