• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسماء اسد: پیشنهادات خروج از کشور را رد کردم

 اسماء اسد: پیشنهادات خروج از کشور را رد کردم

بانوی اول سوریه روز (سه شنبه 27 میزان) در جریان مصاحبه با شبکه روسیه 24 اعلام کرد، پیشنهادات متعدد درباره فرار از کشور جنگ‌زده‌اش به همراه فرزندانش را رد کرده است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسماء اسد، همسر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و بانوی اول سوریه گفت: به هیچ وجه فکر نمی‌کردم که در جایی غیر از سوریه زندگی کنم. به من فرصت خروج از سوریه و یا فرار از این کشور پیشنهاد شده بود اما من همه این پیشنهادات را رد کردم.
وی افزود: چنین پیشنهاداتی یک اقدام عامدانه برای از بین بردن اطمینان و اعتماد مردم به رئیس جمهورشان است.
اسماء اسد ادامه داد: به من پیشنهاد شد با تضمین سلامت خود و فرزندانم فرار کنم، اما به هوش زیادی برای فهمیدن این حقیقت که آن‌ها هدفشان چیست، نیاز نبود.مساله رفاه من و فرزندانم نیست بلکه تلاش آن‌ها از بین بردن اطمینان ملت سوریه از رئیس جمهورشان است.
درباره نقش غرب در بحرانی کردن اوضاع سوریه اسماء اسد گفت: دلیل اینکه رسانه‌ها تا این حد در پوشش دهی اخبار رنج‌های کودکان روستای "الزاره" و اتکای آن‌ها بر رنج های عمران و ایلان، دو کودک سوری چیست؟ رسانه‌های غربی تلاش دارند تا با جلب توجه به این مسائل نقشه‌هایشان را به پیش ببرند. غرب همان طرفی است که بین کودکان ما براساس خط مشی خانواده‌هایشان فرق می‌گذارد. ایلان هم یک کودک سوری بیگناه بود و با عمران و دیگر کودکان قربانی در جنایت روستای الزاره و تمام کودکان سوریه یکسان است.
درباره حلب نیز بانوی اول سوریه گفت: حلب امروز شاهد آوارگی و فقر و بیماری و رنج بی سابقه است و مسخره است که رسانه‌های غربی بر وضعیت دردناک آوارگان و ساکنان در مناطق تحت محاصره افراد مسلح تمرکز کرده‌اند و رنج‌های آوارگان در دیگر مناطق سوریه را به فراموشی سپرده‌اند.

  پربازدید ترین