• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور: هر وزیر و یا مقام دیگر که به زنان دید بد داشته باشد برکنار خواهد شد

رئیس جمهور: هر وزیر و یا مقام دیگر که به زنان دید بد داشته باشد برکنار خواهد شد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور می‌گوید که بخاطر عملی کردن تعهدات خود در قبال زنان هیچ گونه تعللی نخواهد کرد و هر مقام حکومتی را که به زنان دید بد داشته باشد، برکنار خواهد کرد.
در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته در پایان برنامه تحت عنوان" رهبری متحول برای زنان در مقام های بلند دولتی" اشتراک کرد.
در این برنامه که در ارگ انجام شد ابتدا الزیرا سگنبایوه رئیس اداره ملل متحد برای زنان صحبت کرد و گفت: امروز جهان بخاطر رهبری به راه های جدید نیاز دارد و زنان در رهبری متحول نقش عمده ای را ایفا می کنند.
خانم الزیرا سگنبایوه ابراز آرزومندی نمود که زنان از طریق این برنامه بتوانند یکجا با مردها بخاطر رسیدن به اهداف شان همکاری و تشریک مساعی نمایند.
رئیس جمهور غنی نیز در این مراسم، مراتب عمیق امتنان خویش را بخاطر اینکه زنان در برنامه رهبری متحول سهم گرفتند و تجارب خویش را عملاً ثابت کردند، ابراز نمود.
رئیس جمهور گفت که از سخنرانی های شما معلوم شد که این برنامه ارزش سرمایه گذاری را داشت و شما تداوم آنرا ضمانت کردید.
رئیس جمهور کشور، گفت که بین رهبری و مدیریت تفاوت وجود دارد زیرا در بعضی حالات 90 در صد ضرورت به مهارت های رهبری است و 10 در صد مدیریتی و برعکس بعضی اوقات 90 در صد ضرورت به مهارت های مدیریتی و 10 در صد رهبری می باشد، اما جامعه ما و حالت تحولی که روی دست داریم، در این زمینه ضرورت به تعادل دارد.
محمد اشرف غنی گفت: فرهنگ مرد محوری یکی از بزرگترین مشکلات جهان امروزی است و از این جهت ما به یک مشکل فکری بنیادی قرار داریم.
وی همچنان گفت که یکی از مشکلات ما فرهنگ گوش کردن است، زیرا ما به خود گوش می کنیم و عکس العمل اول ما این است که چطور حرف مخاطب خود را کم جلوه بدهیم.
رئیس جمهور در مورد ایجاد فضای مطمئن کاری برای زنان، گفت که زنان با دولت مشترکاً کار کنند که یک فضا ایجاد گردد تا هم مشکلات شنیده شوند و این موضوع روشن گردد که در کدام حالت ما می توانیم قانون را تطبیق کنیم.
رئیس جمهور غنی گفت که اگر وزیر، رئیس و هر مقام دیگری زنان را به چشم بد ببینند، فوراً از وظیفه سبکدوش خواهند شد.
وی افزود: مدیریت برنامه سی بی آر را شخصاً پیش خواهم برد و در جایی که من باشم زنان افغانستان نه تنها نقش مساوی، بلکه نقش بیشتر خواهند داشت.
رئیس جمهور غنی خطاب به زنان گفت: شما اطمینان داشته باشید تا روزیکه این امانت به من سپرده شده است، هیچگونه تعللی در عملی شدن تعهدات ما در قسمت زنان وجود نخواهد داشت.
وی گفت که نیاز است تا یک فضای اعتماد و احترام بین زن و مرد وجود داشته باشد زیرا احترام پیامبر ما حضرت محمد (ص) به خانمش بی بی خدیجه، بی نظیر بود، پس ما چیز جدید نمی خواهیم، چیزی را می خواهیم که همیشه در فرهنگ ما وجود داشته است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: من امید و باور کامل دارم که با سهم مثبت شما زنان یک تغییر و تحول اساسی در جامعه، فرهنگ و ارتباطات ما به وجود خواهد آمد.
متعاقباً همسر رئیس جمهور صحبت کرد و در رابطه با کنفرانس توانمندی زنان که در کشور امارات متحده عربی اخیراً برگزار گردیده بود، معلومات داد و بر کار و تلاش مشترک زنان و حمایت از همدیگر تاکید کرد.
در اخیر رئیس جمهور کشور و رولا غنی، تصدیقنامه های فارغان برنامه رهبری متحول برای زنان در مقام های بلند دولتی و تحفه هایی را که برای استادان این برنامه در نظر گرفته شده بود، توزیع کردند.

  پربازدید ترین