• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افزایش 43 درصدی حاصلات انار در قندهار

افزایش 43 درصدی حاصلات انار در قندهار

مسوولان اتاق تجارت و صنایع در ولایت قندهار می گویند که با افزایش محصولات انار، امسال حدود 1655 تن انار به کشور های هند و پاکستان صادر گردیده است.
نصرالله ظهیر، رییس اتاق تجارت و صنایع قندهار می گوید، امسال حاصلات انار 43 فیصد افزایش یافته است که حدود 1140 تن به پاکستان و 515 تن به هند صادر گردیده و قرار است به فرانسه نیز صادر گردد.
برنامۀ ” اصلاح فضای سرمایه گذاری در افغانستان ” با هزینه 13٫3 میلیون دالر از سوی ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا جهت سهل تر ساختن فعالیت های نهاد های سکتور خصوصی افغانستان، در سال گذشته راه اندازی گردید.
این برنامه توسط شرکت مالی بین المللی (IFC) که یکی از اعضای گروپ بانک جهانی می باشد، تطبیق خواهد شد که در سطوح ملی و ولایتی کار نموده تا زمینۀ رشد اقتصادی و فضای رقابت را در کشور تقویت نماید و علاوه بر کابل روی مراکز عمدۀ اقتصادی کشور از جمله مزار شریف، هرات، کندهار و جلال آباد نیز تمرکز خواهد داشت.
مایکل مک کینلی، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان در مراسم افتتاحیه این برنامه گفت: “برنامۀ اصلاح فضای سرمایه گذاری افغانستان چالش های عمدۀ را که سکتور خصوصی با آن مواجه می باشد، رسیدگی خواهد نمود”.
وی افزود: “یکجا با حکومت افغانستان، که تعهد خود را در راستای آوردن اصلاحات اقتصادی تجدید نموده،ما جهت ارتقای سرمایه گذاری و مبدل ساختن افغانستان به یک مکان مناسب برای فعالیت های اقتصادی کمک خواهم نمود.”
هدف اصلی این برنامه کاهش موانع فرا راه فعالیت مؤثر تشبثات جدید و موجود از طریق ساده سازی مقررات و کاهش هزینه های رعایت قانون از طریق: بهبود چهارچوب حقوقی و قانونی برای تشبثات در سطج ملی و ولایتی؛ ساده سازی طرزالعمل های که مانع فعالیت های سکتور خصوصی میشود؛ و  تشویق رشد و سرمایه گذاری در سکتور های کلیدی، می باشد.
قابل ذکر است، این برنامۀ جدید ادامۀ از فعالیت های موجود تمویل شده توسط ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحده با شرکت مالی بین المللی(IFC) بانک جهانی در حمایت از اصلاحات در روند جواز و مقررات ساختمانی در چارچوب شاخص های “فعالیت های اقتصادی” بانک جهانی می باشد.

  پربازدید ترین