• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

درگیری شدید نظامیان کشور با جنگجویان داعش در ننگرهار

درگیری شدید نظامیان کشور با جنگجویان داعش در ننگرهار

مقام های محلی ولایت ننگرهار در شرق کشور اعلام کردند که نبرد شدید میان نظامیان افغانستان و جنگجویان داعش در مربوطات ولسوالی پچیراگام این ولایت جریان دارد و تا کنون تلفات سنگینی به اعضای داعش وارد شده است.
این درگیری پس از آن آغاز شد که گروهی از جنگجویان داعش حوالی صبح روز گذشته بر ولسوالی پچیراگام حمله کردند و این حمله با واکنش نیروهای امنیتی، ارتش ملی و نیروهای خیزش مردمی مواجه شد.
دفتر مطبوعاتی قوماندانی امنیه ننگرهار با انتشار خبرنامه ای گفته است که روز گذشته حملات هوایی نظامیان افغان جنگجویان داعش را هدف قرار داد که در نتیجه 54 داعشی کشته شدند.
در خبرنامه آمده است که این 54 داعشی در نتیجه دو حمله هوایی کشته شده و 22 عضو دیگر این گروه در نبرد مستقیم با نظامیان افغان از بین رفته اند.
از سویی هم گفته شده که افراد داعش در مربوطات ولسوالی پچیراگام نیروهای خیزش مردمی و خانه های مسکونی را هدف قرار داده و ده ها خانه را به آتش کشیده اند.
در همین حال عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته است که افراد داعش 4 غیرنظامی را کشته و بیش از 30 تن دیگر را زخمی کرده اند.
خوگیانی گفت: در این جنگ بیش از سی غیر نظامی زخمی، چهار تن شهید و بیش از 30 خانه شان سوختانده شده‌ است، اما جنگ هنوز هم ادامه دارد.
آقای خوگیانی گفته است که درگیری اکنون ادامه دارد و احتمال می رود تلفات غیرنظامیان در ساحات تحت کنترول داعش و نیز تلفات داعشیان و نظامیان افغان بیشتر شود.
ننگرهار در شرق کشور از مناطقی است که جنگجویان داعش در شماری از ولسوالی های آن حضور گسترده دارند و فعالیت های این گروه در این ولایت متمرکز است.

  پربازدید ترین