• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

سیاستمدار انگلیسی: هزاران اروپایی به داعش پیوسته‎اند

سیاستمدار انگلیسی: هزاران اروپایی به داعش پیوسته‎اند

سیاستمدار و نماینده حزب کارگر انگلیس در کتاب جدیدش اذعان کرد، هزاران نفر از اروپایی ها به گروه تروریستی داعش پیوسته اند و غرب با چالش های بزرگی در جنگ با تروریسم مواجه است.
به گزارش سرویس دینی افغان ایرکا: «لیام بایرن» سیاستمدار و نماینده حزب کارگر انگلیس از شهر بیرمنگام انگلیس در اثر جدیدش تحت عنوان «پرچم سیاه پایین: مقابله با افراط گرایی، شکست داعش و پیروزی در نبرد دیدگاه ها» نوشت: داعش 4 هزار جنگجو از غرب اروپا جذب کرده است و دستگاه های امنیتی انگلیس با چالش های مهمی مواجه اند زیرا گروه های افراطی در استفاده از اینترنت بسیار ماهر هستند.
وی در این کتاب خوانندگان را از تجارب خود در ملاقات با جنگجویان کُرد در عراق، روسای سازمان های انگلیسی مبارزه با ترور در اسکاتلند یارد آگاه کرده و به چگونگی گسترش افراط گرایی در بیرمنگام پرداخته است.
این نماینده انگلیسی هشدار داده که جنگ با تروریسم موجی از اسلام هراسی و تنفر را در میان مردم عادی بیرمنگام برانگیخته است.
وی اشاره می کند که غرب با خطر شکست در جنگی تبلیغاتی مواجه است و یکی از مقامات مبارزه با تروریسم به وی هشدار داده که واتس آپ به عنوان یک نرم افزار ارسال پیام های اینترنتی که نزد گروه های تروریستی محبوبیت دارد، برای پلیس مشکلاتی را به بار آورده است.
نویسنده این کتاب هشدار می دهد که انگلیس در مقابله با چنین دشمنی متحد نیست و برعکس دچار تفرقه شده است.
نویسنده، نتایج یک نظرسنجی از مسلمانان بیرمنگام در حوزه انتخابیه خود را فاش کرده که نشان می دهد تعرض های نژادپرستانه رواج بیشتری یافته است.
این نتایج نشان داد 96 درصد از ساکنان این منطقه، بر این باورند که اسلام هراسی در انگلیس افزایش یافته است در حالی که 87 درصد گفتند که خود آنها یا فردی که می شناسند اقدامات ناشی از اسلام هراسی را تجربه کرده اند.
وی در اشاره به گزارش های مربوط به سوء رفتارهای ناشی از اسلام هراسی، مواردی را همچون اظهارات نژادپرستانه در مکان های عمومی از جمله بیمارستان ها، خیابان ها و اقداماتی همچون پرتاب بطری های شیشه ای و غیره ذکر کرده است.
به نوشته ایرنا، این نماینده انگلیسی می نویسد: اسلام هراسی در رسانه های اجتماعی رایج است و به نظر می رسد شرکت هایی همچون فیس بوک در واکنش اقدام چندانی انجام نمی دهند.
وی عنوان می کند که «بریتانیا و غرب باید مبارزه با افراط گرایی را تقویت کنند و ما با خطر گرفتار شدن در دام تفرقه مواجه هستیم و دشمنان مان قوانین را برای ما وضع می کنند. »
افزایش اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی، زنگ هشدار را برای رهبران این کشورها به صدا در آورده است. بحران مهاجرت به ویژه به دلیل امکان ورود تروریست ها در پوشش مهاجر و پناهجو، نگرانی ها در کشورهای اروپایی را افزایش داده است.

  پربازدید ترین