• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مرز شلمچه بعد از اربعین هم برای تردد زائران افغانستانی باز است

مرز شلمچه بعد از اربعین هم برای تردد زائران افغانستانی باز است

«محمد عجمی» گفت: با موافقت مدیرکل امور اتباع خوزستان و ستاد اربعین این ولایت، مرز شلمچه در روزهای بعد اربعین نیز برای تردد زائران افغانستانی باز می‌باشد.
«محمد عجمی» مدیر کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی گفت: طبق تماسی که با مدیر کل امور اتباع خوزستان گرفته شده است، این اداره کل و ستاد اربعین در خوزستان موافقت کرده‌اند که در روز اربعین و حتی بعد از اربعین هم مرز شلمچه برای تردد زائران افغانستانی باز باشد.
وی افزود: مهاجران افغانستانی هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و می‌توانند تا بعد از روز اربعین هم به مرز شلمچه مراجعه و با در دست داشتن مدارک قانونی و ویزه، از مرز شلمچه عبور کنند.
عجمی تاکید کرد: اکثریت دفترچه‌ها و ویزه های زائران افغانستانی امروز (5 شنبه) به دست آنان خواهد رسید و کسانی که امروز موفق به دریافت ویزه نشوند، فردا نیز تمام دفاتر کفالت مکلفند که بر سر کار حاضر باشند و ویزه های باقی مانده را تحویل دهند.
مشاور والی خراسان رضوی در گفتگو با فارس در مورد ورود غیر قانونی زائران افغانستانی به خاک عراق هشدار داد و افزود: ورود افراد بدون داشتن ویزه و عبور از مرز ممنوع است و ما هشدارهای لازم را نیز قبلا داده بودیم و اگر کسی غیر قانونی از مرز عبور کرده باشد، عواقب هر گونه اقدامی از طرف دولت عراق و در هنگام بازگشت بر عهده خود افراد است و ما هیچ گونه مسئولیتی در قبال این گونه افراد نداریم.

  پربازدید ترین