• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حملات داعش برای اشغال مجدد فرودگاه تلعفر ناکام ماند + نقشه

حملات داعش برای اشغال مجدد فرودگاه تلعفر ناکام ماند + نقشه

تروریست‌های داعش پیش از ظهر امروز سعی داشتند با موترهای انتحاری به مواضع نیروهای الحشد الشعبی یورش آورند که این حمله به شدت دفع شد.
 پس از این که نیروهای بسیج مردمی عراق چهارشنبه شب هفته قبل در محور غربی شهر موصل موفق شدند فرودگاه راهبردی «تلعفر» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند، تروریست‌های داعش مواضع دفاعی را در شهر تلعفر استحکام کردند و برای حملات معکوس به فرودگاه آماده شدند.
دقایقی قبل تروریست‌های داعش با هدف اشغال مجدد فرودگاه تلعفر چندین موتر انتحاری را از جنوب شهر تعلفر به سمت مواضع نیروهای بسیج مردمی اعزام کردند که نیروهای ضد زره مقاومت توانستند موتر انتحاری را قبل از رسیدن به مکان مورد نظر هدف قرار دهند.
در ادامه عناصر تروریستی تلاش کردند با حملات وسیع یک بار دیگر کنترل فرودگاه را در دست گیرند که با مقاومت نیروهای بسیج مردمی مجبور به عقب نشینی شدند.

برای مشاهده ابعاد اصلی تصویر  کلیک کنید

همزمان گروهی از نیروهای حزب الله عراق و بسیج مردمی با حملات وسیع خود موفق شدند روستای «جحیش» را در جنوب غرب شهر تلعفر پاکسازی کنند و دهها تروریست داعش را به از پای در آورند.
تروریست‌های داعش برای جلوگیری از سقوط شهر تلعفر تعداد زیادی از نیروهای خود را در منطقه مستقر کرده‌اند و با وجود تلفات فراون همچنان مقاومت می‌کنند.
 شهر تلعفر در مسیر اصلی عراق به سمت مرزهای سوریه قرار دارد و اگر اهمیت آن بیشتر از موصل نباشد کمتر نیست زیرا در صورت پاکسازی آن، شهر موصل نیز ساقط شده محسوب و ارتباط آن با دیگر مناطق قطع می‌شود.
همزمان برخی منابع  از فشار دولت آمریکا بر مقام‌های عراقی به منظور توقف عملیات نیروهای بسیج مردمی به سمت شهر تلعفر خبر می‌دهند که تاکنون فرماندهان بسیج مردمی در مقابل این دخالت آشکار آمریکا مقاومت کرده‌اند و به پیشروی خود به سمت شهر ادامه می‌دهند.

  پربازدید ترین