• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس امور زنان پروان: به آزار و اذیت زنان در خیابان ها پایان دهید

رییس امور زنان پروان: به آزار و اذیت زنان در خیابان ها پایان دهید

مسوولان ریاست امور زنان ولایت پروان در نشستی زیر عنوان از تعهد تا عمل در شهر چاریکار مرکز این ولایت از افرادی که دست به آزار و اذیت زنان می زنند خواست تا از این کار دست بردار شوند.
این نشست از سوی خبرگزاری زنان افغان به هدف پیگیری تعهدات حکومت وحدت ملی در این ولایت برگزار شده بود.
در محفلی که به مناسبت محو خشونت علیه زنان در شهرداری چاریکار ولایت پروان برگزار شده بود، مقام های محلی، مسوولان خبرگزاری زنان افغان، فعالان مدنی و ده ها تن از زنان حضور داشتند.
نادره گیا، رییس امور زنان ولایت پروان به خبرگزاری بخدی گفت: تمامی افرادی که دست به آزار و اذیت زنان می زنند باید از این کار دست بردار شوند، زیرا ادامه این وضعیت نگران کننده خواهد بود.
او گفت:" به برادر های ما، جوانان ما این پیام من این است که به همچو اعمال دست نزنند، زیر مخالف آموزه های دینی است و باید خود ما جلو این را بگیرم".
در همین حال مسوولان خبرگزاری زنان افغان گفتند که هدف از راه اندازی برنامه شان در ولایت پروان آگاه ساختن زنان از تعهدات حکومت وحدت ملی است.
مدینه عظیم قریشی، مسوول برنامه های خبرگزاری زنان افغان گفت: برنامه امروزی ما زیر نام از تعهد تا عمل دو هدف داشت یکی این که منع آزار اذیت جنسی زنان در محل کار و ایجاد دانشگاه زنان، که باید جوانان در قبال تعهدات حکومت وحدت ملی مسولیت پذیر بوده و دادخواه باشد".
به گفته این مسوولان، همچو برنامه های می تواند سطح خشونت و آزار اذیت زنان در محل کار و خیابان ها را کاهش دهد.
این در حالیست که قرار است قانونی جدیدی در رابطه به آزار و اذیت زنان از سوی حکومت تصویب شود و در این قانون آزار اذیت زنان جرم پنداشته خواهد شد و عاملان آن مجازات خواهند شد.

  پربازدید ترین