• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کودک مهاجر افغانستانی که احساسات «آنگلا مرکل» را برانگیخت

کودک مهاجر افغانستانی که احساسات «آنگلا مرکل» را برانگیخت

کودک مهاجر افغانستانی در نشستی که توسط حامیان حزب دموکرات مسیحی آلمان با حضور «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان آلمان برگزار شد احساسات صدر اعظم آلمان را برانگیخت.
پیش از آن یک فعال حزب دموکرات مسیحی در نشست از مرکل خواست از وظیفه‌اش کناره‌گیری کند و وی در مورد پناهندگان را محکوم کرد و آن را بار سنگینی بر دوش آلمان خواند.
زمانی‌ که این کودک افغانستانی به نام «ادریس» با زبان آلمانی خطاب به صدر اعظم آلمان، گفت: می‌خواهم از شما سپاسگزاری کنم، مرکل، با کف زدن حاضران روبرو شد اما چشمان ادریس زمانی که صدراعظم آلمان با وی  دست می‌داد، پر از اشک بود.
این لحظه یادآور مواجهه مرکل با دختر فلسطینی بود که در یک برنامه تلویزیونی در سال 2015 در برابر وی به گریه افتاد و صدراعظم آلمان تلاش کرد این دختر فلسطینی را که نگران اخراجش از آلمان بود، آرام کند.
بی‌بی‌سی نوشت: سال گذشته بیش از  890 هزار پناهجو وارد آلمان شدند و از ژانویه تا اکتبر امسال دولت آلمان حدود 694 هزار درخواست پناهندگی دریافت کرد.
به گزارش اداره فدرال پناهندگی آلمان، بزرگترین گروه درخواست کنندگان برای پناهندگی به آلمان به ترتیب از کشورهای، سوریه‌، افغانستان و عراق هستند.

  پربازدید ترین