• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تمدید تحریم‌ها اثر اجرایی ندارد و فقط بی‌اعتباری آمریکا را نشان می‌دهد!

تمدید تحریم‌ها اثر اجرایی ندارد و فقط بی‌اعتباری آمریکا را نشان می‌دهد!

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند، گفت: تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در راس هیأتی سیاسی-اقتصادی به هند سفر کرده است در بدو ورود به فرودگاه ایندرا گاندی دهلی‌نو در خصوص تمدید‌ تحریم‌های ایران توسط آمریکا اظهار داشت: تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خودش عمل می‌کند، افزود: همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند اجرای تحریم‌ها را متوقف کنند، اکنون هم اجرا متوقف است و شرایط برای کشورهای ثالث تفاوتی ندارد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: کاری که کنگره آمریکا کرده است در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد اثر اجرایی ندارد.
ظریف با بیان اینکه ما نیازی نداریم که با مقامات هند، چین و جاپان درباره این اقدام آمریکا وارد گفت‌وگو شویم، عنوان کرد: کارآفرینان این سه کشور تمایل دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و این تصمیم آمریکا اثری بر سرمایه‌گذاری این کشورها در ایران ندارد.

  پربازدید ترین