• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طومار اینترنتی مخالفت با ریاست جمهوری ترامپ با 4.6 میلیون رای رکورد زد

طومار اینترنتی مخالفت با ریاست جمهوری ترامپ با 4.6 میلیون رای رکورد زد

یک طومار اینترنتی که بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ثبت شده و خواهان برگرداندن نتیجه این انتخابات شده اکنون به امضای 4.6 میلیون نفر رسیده و تبدیل به پر امضاترین طومار اینترنتی تاریخ این کشور شده است.
به نقل از ایندیپندنت، امضاکنندگان این طومار اینترنتی که اکنون تعدادشان به 4.6 میلیون نفر رسیده از نهاد موسوم به کالج الکترال خواسته‌اند تا از اختیارش برای جلوگیری از تایید ریاست جمهوری دونالد ترامپ استفاده کند.
این اقدام به لحاظ نظری امکان پذیر است اما تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که این نهاد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را برگرداند.
براساس نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر آمریکا هیلاری کلینتون اگرچه میلیون‌ها رای مردمی بیشتر از دونالد ترامپ داشت اما ترامپ توانست با استفاده از نظام انتخاباتی الکترال پیروز شود.
طومار مذکور تحت عنوان "هیلاری کلینتون را رئیس جمهور کنید" استدلال کرده چون کلینتون در حوزه آرای مردمی پیروز شده باید او رئیس جمهور آمریکا شود. این طومار همچنین گفته ترامپ صلاحیت رئیس جمهوری را ندارد.
این طومار با داشتن 4.6 میلیون امضا توانسته 2 میلیون امضا بیشتر از دومین کمپین بزرگ راه افتاده در وب سایت change.org به دست بیاورد.
پیش از این طومار، محبوب‌ترین طومار اینترنتی مربوط به درخواست تعطیلی یک فستیوال که سه سال پیش راه افتاد، بود.
طومار ثبت شده علیه ترامپ در تاریخ 10 نوامبر توسط شخصی به نام دنیل برزنف راه افتاد. اساس این طومار بر این فرضیه است که نظام کالج الکترال می‌تواند نتیجه انتخابات آمریکا را برگرداند.
در این نظام لازم است که نمایندگان هر ایالت با انداختن یکسری رای در صندوق تصمیم بگیرند که چه کسی رئیس جمهور جدید آمریکا باشد.
روند عادی براین بوده که این نمایندگان رای به هرکسی که در ایالت‌شان پیروز شده خواهند داد اما به طور نظری اختیار تغییر رای خود را نیز دارند.
در این طومار نوشته شده است: در تاریخ 19 دسامبر قرار است نمایندگان ایالت‌ها در کالج الکترال رای خود را به صندوق بیندازند. اگر آنها همگی طبق نتیجه انتخابات در ایالتشان رای دهند، ترامپ پیروز خواهد شد اما در 14 ایالت از ایالت‌هایی که ترامپ در آنها پیروز شده آنها می‌توانند بدون جریمه قانونی اگر بخواهند به هیلاری کلینتون رای دهند.

  پربازدید ترین